Пословање једног од највећих светских произвођача аутомобила у наредних пет година водиће Србин. Милан Недељковић родом је из Крушевца, одрастао и школовао се у Немачкој, а целу каријеру провео у БМВ-у. У мају идуће године званично преузима функцију председника управе те минхенске компаније, на чије чело долази са задатком да одговори кинеској конкуренцији која производи већину електричних возила у свету.
Од приправника до првог човека БМВ-а – тај пут прешао је Милан Недељковић за нешто више од три деценије рада у престижном аутомобилском бренду. Прва је тема немачких медија као први странац на највишој позицији у ауто-индустрији.
Ненад Радичевић, дописник РТС-а из Немачке, истиче да је то велика ствар у Немачкој, будући да је ауто-индустрија ствар поноса у тој земљи.
Како је Недељковић стекао репутацију
Репутацију врхунског стручњака и доброг колеге стекао је у производњи. Низале су се руководеће функције у фабрикама у Оксфорду, Лајпцигу, Минхену.
Пре него што заузме управљачку столицу, Франкфуртер алгемајне цајтунг подсећа на његов “мајсторски учинак” у производњи електричних возила.
Радичевић подсећа да је пре неколико година, када вештачка интелигенција и суперчипови “Енвидије” нису били предмет сваке расправе у индустрији, он се тада кладио на њих и заговарао да БМВ крене да користи “Енвидијине” супер симулације како би успоставио нови начин производње електричних аутомобила БМВ-а.
Далековидост Крушевљанина, чија се породица преселила у Немачку када је имао две године, није изненађење, имајући у виду завидно образовање. Студирао је на престижном универзитету у Ахену, знања стицао у Америци, потом докторирао на Техничком универзитету у Минхену.
Одговор кинеској конкуренцији
На чело минхенске компаније долази са задатком да одговори кинеској конкуренцији која производи већину електричних возила у свету.
Петар Веселиновић, професор Економског факултета у Крагујевцу, наводи да је ЕУ донела директиву за декарбонизацију и смањивање CO2 до 2035. године и оцењује да се комплетна немачка ауто-индустрија уљуљкала, као и европска, да имају на располагању још 10 година.
“У међувремену, азијске инвестиције у електрична возила су их прегазиле, тако да БМВ мора да се прилагођава”, додаје Веселиновић.
Тај посао биће у рукама Србина кога немачки медији описују као човека који уме да саслуша, који је тимски играч и са којим би колеге радо попиле пиво у слободно време. Да сачува или промени репутацију, Милан Недељковић има довољно времена – мандат му траје до 2031. године.
