Home Sport Vozač Fijat Grande Punta proslavio je prelazak sa 799.999 na 800.000 kilometara...

Vozač Fijat Grande Punta proslavio je prelazak sa 799.999 na 800.000 kilometara videom koji je postao viralan /VIDEO/

0
vozac-fijat-grande-punta-proslavio-je-prelazak-sa-799999-na-800.000-kilometara-videom-koji-je-postao-viralan-/video/

Dok se industrija bori sa održivošću i tehnološkim inovacijama, jednostavna vest skreće pažnju na neuništivu vrednost snage i izdržljivosti automobila koji je bio i još je popularan među srpskim vozačima.

Fijat Grande Punto, u vlasništvu Italijana Roberta Đontele, dostigao je impresivnu prekretnicu od 800.000 kilometara. Ovo nije samo lični rekord! On predstavlja, pored jednostavnih numeričkih podataka, odu pouzdanosti dugogodišnje italijanske automobilske tradicije. Pravi heroj ovog epskog putovanja u „banalnom“ Grande Puntu je motor. Govorimo o legendarnom 1.3 Multidžet motoru. Ovaj četvorocilindrični komon rejl dizel motor, poznat po svojoj izdržljivosti i lakoći održavanja, postao je ikona u industriji.

Fiat Grande Punto foto Fiat

Sa skromnom snagom od 70 KS i obrtnim momentom od 170 Nm, 1.3 JTD, ili poznatiji kao Multidžet, je šampion dugovečnosti, toliko da je i danas veoma tražen, posebno na Balkanu. Roberto Đontela je proslavio prelazak sa 799.999 na 800.000 kilometara videom koji je postao viralan. Pravi dragulj, koji je izazvao pohvale i diskusiju na društvenim mrežama, jeste instrument tabla automobila, koja je, osvetljena nizom svetlećih lampica, ironično nazvana „božićna jelka“. Složićete se, nije sve moglo da bude savršeno nakon stotina hiljada kilometara u Puntu.

Šalu na stranu, ovaj trenutak slavi duboku vezu koja se može stvoriti između vozača i njegovog vernog vozila, čak i nakon toliko zajedničkih putovanja. Iz ljubavi ili iz potrebe. U eri kada proizvođači automobila insistiraju na ekološki prihvatljivim i električnim vozilima, Đontelina priča nas nesumnjivo podseća da su brendovi poput Fijata i Alfa Romea izgradili svoju reputaciju na proizvodnji izdržljivih i pouzdanih vozila. Ova priča o moćnom Grande Puntu može da nas dirne impresivnim dugim životom italijanske ikone.

Fiat Grande Punto foto X

Niska potrošnja i jeftini rezervni delovi

Legendarni motor se u Grande Punto ugrađivao od 2005 do 2012. Prva serija od 2005. do 2009. bila je Euro 4, bez DPF filtera koji je kasnije znao da pravi dosta problema, Brzo se prljao a regeneracija u gradskoj vožnji nije davala rezultate. Kreni-stani vožnja po gradu je krivac i zašto je EGR ventil umeo brzo da se začepi. Ovaj motor je bio poznat i po izuzetno niskoj prosečnoj potrošnji, između 4 i 5 litara na 100 kilometara kao i jeftinim delovima koje možete da pronađete u Srbiji.

Sa redovnim održavanjem, 1.3 JTD je bez problema znao da pređe više od 300 hiljada kilometara. Da li vredi da se kupi Grande Punto 1.3 JTD? Da, ako voziš više na otvorenom, menjaš ulje na 10–12.000 km, redovno čistiš EGR i DPF i kupuješ automobil do 200.000 km sa dokazanom istorijom servisa. NE, ako ćeš voziti samo po gradu 15-20 kilometara dnevno dnevno, ili kupuješ model sa više od 250.000 kilometara bez detaljnog pregleda.

Pročitajte još

Exit mobile version