Blic
Zara, Stradivarius i Bershka zatvaraju svoje radnje u Saint-Nazaireu, odluka koju je Inditex saopštio, a koja će uticati na tržni centar Ruban Bleu. Prodavnice se zatvaraju uprkos rastu prodaje, uz ponudu prelaska zaposlenima u druge filijale kako bi se očuvala radna mesta.
Kriza u sektoru modne industrije se nastavlja
Kriza u sektoru gotove odeće traje od 2023. godine, a razlog su brojne okolnosti poput budžetskih rezova, masovnih zatvaranja i sudskih likvidacija. Bez iznenađenja, mnogi brendovi su bili prinuđeni da stave ključ u bravu, uključujući Kookaï, Naf Naf i Gap France. Nedavno je i grupa Inditex najavila zatvaranje tri prodavnice: Zara, Stradivarius i Bershka.
Zara, Stradivarius i Bershka zatvaraju se 11. januara
Ova vest nije novost, jer je kompanija već ranije obavestila javnost o zatvaranju radnji u Saint-Nazaireu, ali bez otkrivanja tačnog datuma. Tek nedavno su stanovnici Saint-Nazairea saznali zvaničan datum putem plakata postavljenih na izloge radnji: “Obaveštavamo naše cenjene kupce da će vaša prodavnica trajno zatvoriti svoja vrata u subotu, 11. januara, u 19 časova. Kupovinu možete nastaviti na našem veb-sajtu.” Ova odluka predstavlja veliki udarac za tržni centar i lojalne kupce.
Ponuda prelaska za zaposlene
Prodavnice su deo tržnog centra Ruban Bleu od njegovog otvaranja 2008. godine, što ovu situaciju čini posebno teškom za zaposlene. “Prodavnice dobro posluju, promet raste, +10% svake godine za Zara od 2018. godine. A onda, iznenada, dobijete mejl iz ljudskih resursa da je gotovo,” žalio se Jean-Michel Sarget, bivši direktor Ruban Bleua. Zaposleni su pod obavezom čuvanja poverljivih informacija i nisu mogli da daju izjave novinarima koji su ih kontaktirali. S druge strane, menadžment tvrdi da im je “glavni cilj očuvanje radnih mesta” i da su svakom zaposlenom ponudili dve opcije prelaska u druge prodavnice grupe.
Grupa Inditex (Zara) ostaje pri svojoj odluci
U svom saopštenju, grupa Inditex objasnila je razloge zatvaranja svih radnji u Ruban Bleuu: “Ovi koncepti prodavnica više ne odgovaraju trenutnoj viziji njihovih brendova u pogledu usluga, veličine i imidža i, samim tim, više nisu u mogućnosti da našim kupcima pruže nivo i standard iskustva kojem težimo.”
Drugim rečima, veličina prodavnica ograničava pružanje određenih usluga, poput “click and collect”, rezervacije kabina za probu ili popravke odeće.
Uprava je demantovala spekulacije o planu masovnog zatvaranja prodavnica.
(Nextpls)