Весна Перинчић из Републичке уније потрошача истиче да ће нови закон о заштити потрошача бити донет у 2025. години, на основу ког ће продавци имати обавезу да, када истакну снижену цену, истакну и претходну, од пре 30 дана.
Додаје да Закон о заштити потрошача у члану 11, изричито прописује обавезу трговца да производ мора да прода по оглашеној цени, уз приказ производа у радњи или онлајн, путем фотографије.
“Оно што је неопходно, што прописују и Закон о оглашавању и Закон о заштити потрошача, Закон о трговини, па и кодекс пословне етике, да потрошач не сме да се доведе у заблуду у погледу цене и начина на који је цена истакнута”, објашњава Периничићева.
Саговорница РТС-ауказује да су интернет преваре регулисане Директивом 2019/770, која је такође имплементирана у наш закон о Заштити потрошача, и односи се управо на дигиталне услуге.
Трговци ће морати да воде рачуна о томе да постоје рецензије корисника, које ће бити провераване – да ли је то стварни потрошач или запослени оставља коментаре – како би потрошачи били сигурнији у истинитост одлика производа, наводи Периничићева.
Интернет куповина преко иностраних апликација
Проблем настаје када наши потрошачи купују преко апликација чије седиште није у Србији. У том случају, пријава Тржишној инспекцији да су им угрожена потрошачка права нема ефекта.
Код куповине од европских трговаца, који су (у земљама) чланицама Европске уније, постоји платформа где потрошачи, ипак, имају вид заштите, имају канале комуникације у виду посебног сајта са апликацијом где се врше пријаве”, наглашава Периничићева.