1.8 C
Belgrade
Wednesday, December 25, 2024
HomeBiznisZARAĐUJU MILIJARDE Ljudi troše više na zdravlje pasa i mačaka nego na...

ZARAĐUJU MILIJARDE Ljudi troše više na zdravlje pasa i mačaka nego na svoje – put od pejsmejkera do zamene kuka

-

Visok nivo zdravstvene nege za kućne ljubimce, uključujući operacije mozga i nanotehnologiju, mogao bi postati glavni investicioni trend u narednih pet godina.

Foto: Shutterstock

Pejsmejkeri za pse, operacije mozga i zamena kukova – za ljubimce u 2025. godini ovo bi moglo postati uobičajeno, jer su veterinarske usluge značajno napredovale poslednjih godina, nudeći sve luksuzniju negu, sličnu tretmanima koje dobijaju njihovi ljudski vlasnici.

Ovaj trend, u kombinaciji sa nedavnim porastom broja kućnih ljubimaca (i predviđenim naglim rastom proizvodnje mesa), najavljuje procvat veterinarskog zdravstvenog tržišta u narednoj deceniji, podstičući ulaganja u naučnu medicinsku obuku, opremu i objekte poput klinika.

Kako su kućni ljubimci postali dugoročna investicija

Vlasništvo nad kućnim ljubimcima naglo je poraslo tokom pandemije COVID-19, a istraživanje američke banke Morgan Stenli pokazuje da je broj kućnih ljubimaca samo u SAD-u porastao za najmanje 5 miliona između 2019. i 2022. godine.

Banka predviđa povećanje vlasništva nad ljubimcima za 14 odsto do 2030. godine samo u SAD-u, a sličan obrazac primećen je i u Evropi.

Iako su troškovi života značajno porasli poslednjih godina, potrošnja na potrebe ljubimaca, uključujući luksuznu i personalizovanu hranu za ljubimce, dodatke, kao i veterinarske usluge, beleži rast.

– Možete uraditi sve, od ugradnje pejsmejkera za psa, do zamene kuka… viđamo operacije mozga, uklanjanje tumora – rekla je Džunko Šihan, izvršna direktorka i osnivačica kompanije UNAVETS.

– Ljudi su zaista fokusirani na zdravlje svojih ljubimaca i često troše više na njihovu negu nego na sopstvenu – izjavila je Šihan o svom iskustvu u Evropi. – Radije će odvesti psa ili mačku kod veterinara i odreći se luksuznijeg odmora ili čak sopstvenog pregleda.

Otpornost industrije kućnih ljubimaca na ekonomske krize pokazuje da koristi za industriju imaju „dug rep,” prema analitičarima. To nije samo igra reči: u poslovanju, strategija „dugog repa” znači ostvarivanje ogromnog profita prodajom teško dostupnih, dugovečnih proizvoda u malim količinama širokoj bazi potrošača, umesto prodaje velikih količina nekoliko uobičajenih proizvoda.

– Generalno, kategorija kućnih ljubimaca ostaje atraktivna i defanzivna investicija u hranu i proizvode, kao i u veterinarske usluge, osiguranje i druge usluge, što ulaganje u sektor kućnih ljubimaca čini relativno niskorizičnim – rekao je Simeon Gutman, analitičar kapitala u Morgan Stenliju.

Gde su investicione prilike u Evropi

Evropa ima oko 340 miliona kućnih ljubimaca, a njeno veterinarsko tržište procenjeno je na oko 40 milijardi dolara (38,5 milijardi evra), što ga čini drugim najvećim na svetu.

Očekuje se da će rasti po stopi od 6,4 odsto do 2027. godine, prema studiji istraživačke kompanije Renub Research iz 2022. godine.

Na nivou pojedinačnih zemalja, najveća tržišta su Velika Britanija i Španija, koja ima 6.000 veterinarskih praksi, bolnica i klinika. Nemačka, Francuska i Italija takođe imaju velika tržišta.

Iako je tržište veterine uglavnom pod dominacijom nekoliko velikih igrača u SAD-u i Velikoj Britaniji, kontinentalna Evropa je još u ranoj fazi konsolidacije i tržište ostaje veoma fragmentisano.

– Kada pogledate koliki procenat tržišta drži neka grupacija, taj procenat je i dalje veoma nizak – rekla je Šihan. – I mislim da upravo tu leži prilika za investitore.

Od pejsmejkera do zamene kuka: Šta je novo u veterinarskoj industriji?

Veterinarska industrija verovatno će procvetati u narednoj deceniji zahvaljujući kombinaciji povećane svesti o dobrobiti životinja, rastuće učestalosti bolesti kod životinja i povećanju preventivne nege podstaknute sektorom vakcina.

Izveštaj kompanije The Business Research Company predviđa godišnji rast od 7,1 odsto za globalno veterinarsko tržište u 2024. godini, koje će dostići vrednost od 148,77 milijardi dolara (143,37 milijardi evra).

– Možete uraditi sve, od ugradnje pejsmejkera za psa, do zamene kuka… viđamo operacije mozga, uklanjanje tumora – rekla je Šihan. – Čak i hemoterapiju, na primer, za pse i mačke obolele od raka, dok bi možda u prošlosti eutanazija bila sledeća opcija.

Povezano:

Izveštaj o bogatstvu: U šta najbogatiji ulažu ove godine?

Kako industrija sve više integriše tehnologiju, sa redovnom upotrebom opreme poput CT i MRI uređaja, očekuje se rast cena. Takođe postoji – globalni nedostatak veterinara – rekla je Šihan.

U međuvremenu, specijalizacija u veterini igra sve važniju ulogu, a veterinari postaju sve specijalizovaniji u raznim oblastima zdravstvene zaštite.

– Imamo neurohirurgiju, onkologiju, kardiologiju, dermatologiju, ortopediju i internu medicinu – navela je Šihan.

Tržište osiguranja kućnih ljubimaca takođe bi moglo doživeti brz rast, prema Morgan Stenliju, koji ističe da je industrija zabeležila godišnji rast od 26 odsto između 2017. i 2021. godine samo u SAD-u.

U Evropi je tržište manje, ali brzo raste: vredelo je 3,2 milijarde dolara (3,08 milijardi evra) 2021. godine i predviđa se godišnji rast od 9,2 odsto, te da će dostići 6 milijardi dolara (5,78 milijardi evra) do 2028. godine, prema izveštaju kompanije Blue Weave Consulting.

Drugi izveštaj kompanije Market Data Forecast procenjuje trenutnu veličinu evropskog tržišta na nešto manje od milijardu dolara (960 miliona evra), ali očekuje da će rasti više od 12 odsto godišnje do 2028. godine.

– Ako je potreban specijalista ili CT skener ili MRI, što može biti prilično skupo, vlasnici ljubimaca se osećaju komfornije da to urade preko osiguranja – rekla je Šihan. – Zato očekujem da će osiguranje nastaviti da bude pokretač, vodeći indikator kako ćemo videti dalji razvoj nivoa zdravstvene zaštite ljubimaca, piše Euronjuz biznis.

Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.

Najnovije