Je li zlatna era pametnih satova iza nas? Ovo tržište beleži pad, kupaca sve manje, evo ima li naznaka oporavka
Globalna prodaja pametnih satova je zabeležila prvi pad otkako su postali mejnstrim
Prodaja “Epla” pala za 19 odsto,a Kina je prvi put pretekla Indiju i Severnu Ameriku po broju prodatih uređaja
Blic
Svi podaci govore da je zlatna era pametnog sata iza nas. Međutim, analitičari smatraju da ima razloga za nadu.
Foto: mpohodzhay / shutterstock
Globalna prodaja pametnih satova zabeležila je prvi pad otkako su uređaji postali mejnstrim, pokazuju novi podaci. U 2024. isporučeno je sedam odsto manje nego prethodne godine, a najveći gubitnik u tom padu bio je “Epl”, čija je prodaja pala za 19 odsto.
Blic preporučuje
Prema mišljenju analitičara, glavni razlog pada “Epla” leži u nedostatku inovacija u novim modelima, kao i u činjenici da se na tržištu nije pojavio dugo očekivani model Ultra 3. “Epl” je dodatno pogođen zabranama prodaje i uvoza u SAD krajem 2023. i početkom 2024. zbog spora oko patenta u vezi sa tehnologijom merenja nivoa kiseonika u krvi. Kao rezultat toga, kompanija je zadržala tržišni udeo od 22 odsto u poslednjem kvartalu 2024. godine, što je pad u odnosu na 25 odsto godinu dana ranije.
Foto: sitthiphong / shutterstock
Leo Gebi, glavni analitičar kompanije “Insajt”, veruje da tržište pametnih satova prolazi kroz prirodni ciklus stabilizacije. Nekada revolucionarni i uzbudljivi uređaji, sada su postali standardizovani proizvodi sa minimalnim godišnjim poboljšanjima. Potrošači sve više odlažu kupovinu novih modela jer ne vide dovoljno razloga za nadogradnju.
Uspon Kine
Iako je globalno tržište u padu, kineski proizvođači pametnih satova su doživeli značajan rast. Kompanije su uspele da povećaju svoje prisustvo, a posebno se ističe Šaomi, sa povećanjem prodaje za neverovatnih 135 procenata. Kina je tako prvi put pretekla Indiju i Severnu Ameriku po broju prodatih uređaja, povećavši svoj tržišni udeo sa 19 na 25 odsto.
Jedan od ključnih razloga za rast kineskih proizvođača leži u segmentu dečijih pametnih satova i to je jedini deo tržišta koji je porastao u 2024. godini. Imoo, poznat u Kini kao „mali genije“, zabeležio je rast od 22 odsto zahvaljujući popularnosti pametnih satova među roditeljima koji žele da prate bezbednost i lokaciju svoje dece.
Uspeh ove kineske kompanije leži u ponudi pristupačnijih uređaja. Njegovi modeli, poput serije Smart Band, privukli su potrošače u regionima kao što su jugoistočna i istočna Evropa, gde su kupci osetljiviji na cene.
Za razliku od Kine, indijsko tržište je doživelo pad, smanjivši svoj tržišni udeo sa 30 na 23 odsto. Analitičari objašnjavaju da je Indija ranije doživela eksplozivan rast ultra jeftinih pametnih satova lokalnih proizvođača, ali se taj balon sada ispuhao. Mnogi potrošači su se žalili na loš kvalitet uređaja, što je umanjilo poverenje u brendove koji su nudili izuzetno jeftine modele, piše Bi-Bi-Si.
Iako je 2024. donela pad prodaje, analitičari očekuju blagi oporavak tržišta u 2025. “Kanterpoint” predviđa „jednocifreni rast“ zahvaljujući integraciji novih funkcija veštačke inteligencije i naprednijem praćenju zdravstvenih podataka. Proizvođači će morati da pronađu nove načine da ubede kupce da im je potreban novi pametni sat, bilo kroz softverske inovacije, bolje zdravstvene karakteristike ili veći fokus na trajanje baterije i dizajn.
(Izvor: tPortal)
Bonus video: