11.6 C
Belgrade
Wednesday, October 7, 2026

Uvedena dodatna naknada za male pakete iz Kine

-

  • Blic

Carinske obaveze za elektronske platforme van EU prebacuju se sa potrošača na same platforme

Uvode se sankcije za subjekte u elektronskoj trgovini koji ne ispune carinske obaveze i pojednostavljuju procedure za najpouzdanije trgovce

Evropska unija (EU) predložila je plaćanje dodatnih dva evra po artiklu za uvoz malih paketa do 150 evra iz trećih zemalja (uključujući pre svega Kinu), što znači da će se ovaj iznos plaćati pored privremene carine od tri evra, objavila je Hrvatska zanatska komora (HOK) na svojoj veb stranici.

Ova informacija dolazi nakon uvođenja male naknade za rukovanje paketima na nivou EU, koja će se primenjivati pored privremene carine od tri evra na pošiljke vredne manje od 150 evra, a stupiće na snagu od 1. jula 2026. godine, dodao je HOK.

HOK na svojoj veb stranici izveštava da je Savet EU usvojio predlog Uredbe o uspostavljanju Carinskog zakonika i Carinskog organa EU, kojim će platforme za elektronsku trgovinu koje se nalaze van EU morati da plaćaju carine, koje je ranije plaćao krajnji potrošač u EU.

Taksa od 2 evra

Uvode se sankcije za subjekte u elektronskoj trgovini koji ne ispunjavaju svoje carinske obaveze, i pojednostavljenje carinskih procedura za najpouzdanije trgovce.

Da bi se pokrili rastući troškovi praćenja sve većeg broja malih paketa koji ulaze u EU putem elektronske trgovine, do 1. novembra 2026. godine biće uvedena naknada za rukovanje malim paketima na nivou cele EU, koja se plaća pored privremene carine od tri evra na pošiljke vredne manje od 150 evra, koja je već na snazi od 1. jula 2026. godine.

Iznos ove naknade odrediće Komisija pre nego što države članice počnu da je primenjuju.

Takođe se osniva jedinstveni carinski centar podataka EU, sa sedištem u Lilu, u Francuskoj, koji će početi sa radom 2027. godine. Evidentiranje uvoza u i izvoza iz EU u novom carinskom centru podataka EU biće obavezno za kompanije koje se bave elektronskom trgovinom od 1. jula 2028. godine, dok će za sve ostale trgovce biti obavezno od 1. marta 2034. godine, navodi se u saopštenju na veb stranici HOK-a.

BONUS VIDEO:

(Indeks)

Šejn/Ilustracija (Foto: Gemini / AI)

Najnovije