15.5 C
Belgrade
Monday, April 21, 2025
HomeBiznisHRVATI ZANEMELI OD ŠOKA Šta je ovo u prodavnici? "Svašta smo već...

HRVATI ZANEMELI OD ŠOKA Šta je ovo u prodavnici? "Svašta smo već videli, ali…"

-

U posljednjoj objavi na Fejsbuk stranici pokazuju kako su otkrili “večnu pavlaku za kuvanje”.

Naime, na polici jedne prodavnice primetili su pavlaku za kuvanje koja na pakovanju nema otisnut rok trajanja.

– U ovih šest godina postojanja videli smo i doživeli svašta. Ali, da pavlaka za kuvanje nema rok trajanja, nema LOT broja? E, to je već za ‘Knjigu neverovatnih proizvoda Hrvatske’. A po tome smo poznati, zar ne? Zašto onda opet Hrvatska? Pa zato što na ambalaži lepo piše kako je NTL-ova Pavlaka za kuvanje ‘To je to’ od 200 ml s 10% mlečne masti, proizvedena u RH, a poreklom je iz EU? U redu, Hrvatska je u Evropskoj uniji, ali odakle je onda poreklo mleka koje je baza za izradu pavlake za kuvanje ‘To je to’, koje na tržište stavlja, a samim tim prema zakonu preuzima i odgovornost za proizvod, NTL, Nacionalni trgovinski lanac – pitaju se.

Dodaju da se mleko prodaje uglavnom po kontinentalnom delu Hrvatske, gde NTL ima najviše svojih trgovina. Ova pavlaka je konkretno pronađena u Bizovcu, nedaleko Osijeka.

– I, ako pogledate malo bolje sve fotografije, videćete i sami kako je ta pavlaka za kuvanje “za večnost”. Jer očito može trajati beskonačno. Naravno, to je sarkazam. Ono ne može trajati toliko. Očito je došlo do propusta u proizvodnji, a zatim i u nadzoru proizvoda u samom trgovinskom lancu. Kako bilo, ovo je ozbiljan prekršaj koji stvarno može ugroziti i zdravlje potrošača jer se ne zna rok trajanja – navode.

Potrošačka platforma smatra i da bi bilo zanimljivo štošta pitati proizvođača čija oznaka stoji na ambalaži HR 159 EU. Što uopšte znači taj broj?

– To je broj iz Upisnika odobrenih objekata u poslovanju hranom životinjskog poreka. Radi li kompanija na više adresa, imaće poseban broj za svaki objekt. Prema našim propisima, na pakovanju robne marke ne mora pisati ko je tu hranu napravio, jer onaj ko je stavlja na tržište garantuje za njenu ispravnost – objasnili su iz Ministarstva poljoprivrede.

U ovom slučaju to je broj za zagrebački Dukat koji je za potrebe NTL-a proizveo tu “večnu pavlaku za kuvanje”.

Objašnjavaju i zašto su spomenuli i LOT broj.

– Zato jer podrazumeva seriju prodajnih jedinica hrane koja je proizvedena, prerađena ili pakovana u gotovo jednakim uslovima. To je jedan od instrumenata kojim se prati sledljivost hrane. Seriju ili LOT određuju proizvođač, prerađivač, onaj koji hranu pakuje ili onaj koji hranu prvi put stavlja na tržište – objasnili su u Ministarstvu poljoprivrede.

(Dnevno)

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Najnovije