– Zakonom o zaštiti potrošača predviđeno je pravo putnika da odustane od putovanja zbog elementarne nepogode u državi odredišta. Propisano je da organizator putovanja, u tom slučaju, ima pravo na naknadu stvarnih troškova, ali na zahtev putnika, mora da mu pruži obrazloženje, odnosno dokaz o tim troškovima – navodi se u saopštenju.
Istaknuto je da je poslednjih dana učestalo, posle požara u Grčkoj, da agencije obaveštavaju putnike da će u slučaju odustajanja od putovanja, zadržati 100% uplaćenog novca, pozivajući se na Opšte uslove putovanja.
– To nije tačno. Zakon jasno definiše da organizator mora da obrazloži svoje troškove. To znači da agencija mora da pruži dokaz da je uplatila hotel, platila prevoz i druge usluge, a ne samo da prisvoji novac putnika, i za ono što dokaže da je imala kao trošak, to može da naplati, ostalo mora da vrati – saopštila je “Efektiva”.