3.8 C
Belgrade
Saturday, December 13, 2025

KOMPLETAN SPISAK PUTEVA GDE IMA OPASNE POJAVE Magla okovala Srbiju, ovo je 10 ključnih saveta za vožnju

-

Vozači se upozoravaju na moguće odrone u klisurama i na putnim objektima.

Preporučuje se oprezna vožnja, korišćenje zimske opreme, svetala za maglu i prilagođavanje brzine uslovima na putu.

Svi putni pravci u Srbiji su prohodni i nema snega, saopštilo je JP “Putevi Srbije”, na osnovu Izveštaja Štaba zimske službe jutros u 5.05 časova. Prilazi zimskim turističkim centrima su prohodni, ali iz “Puteva Srbije” upozoravaju na maglu i navode čitav spisak puteva gde magla otežava vožnju. Evo i pravila – kako bezbedno da vozite po magli.

U napomeni za Zaječar, ukazuje se na učestale odrone duž svih nestabilnih kamenih kosina u klisurama, usecima i zasecima, kojih najviše ih ima na putu I B-34 (Đerdapska klisura) i na II A 221 (klisura Korenatac).

Zbog najavljenih niskih temperatura u jutarnjim i večernjim satima postoji mogućnost pojave mestimične poledice, a pogotovo na deonicama koje se prostiru duž rečnih tokova, kotlina, klisura kao i na putnim objektima, navode “Putevi Srbije“.

Postoji i mogućnost pojave magle na putevima, a pogotovo na deonicama koje se prostiru duž rečnih tokova, kotlina, klisura kao i na putnim objektima preko reka.

Magle ima na sledećim putnim pravcima:

  • I A-1 petlja Bubanj Potok – petlja Batočina
  • I A-1 petlja Novi Banovci – petlja Bubanj Potok
  • I A-3 petlja Dobanovci – petlja Beograd
  • I A-4 petlja Trupale – petlja Pirot zapad
  • I B-21 Divljaka – Ivanjica
  • I B-21 Ivanjica – Javor
  • I B-21 Podbukovi – Kosjerić – Požega
  • I B-21 Požega – Arilje – Divljaka
  • I B-22 Beograd (Metro Vidikovac) – Tamnavska petlja
  • I B-22 Preljina – Mrčajevci – Adrani (do mosta na Zapadnoj Moravi)
  • I B-23 Asanovac – Požega – Uzići
  • I B-23 Bistrica – Prijepolje – dr.granica sa CG (granični prelaz Gostun)
  • I B-23 Preljina (kružni tok motel Livade) – Čačak – Asanovac
  • I B-23 Užice – Čajetina – Nova Varoš – Bistrica
  • I B-24 Kragujevac – Ravni Gaj – Kraljevo (Kamidžora)
  • I B-25 Božurnja – Kragujevac
  • I B-25 Krćevac/kružni tok – Topola
  • I B-25 Topola – Božurnja
  • I B-30 Buk – Radočelo
  • I B-30 Ivanjica – Buk
  • I B-35 Knjaževac – Tresibaba
  • I B-36 Paraćin – prevoj Čestobrodica
  • I B-36 prevoj Čestobrodica – Boljevac
  • I B-37 Bor – Zaječar
  • I B-37 Selište – Bor
  • I B-40 Ćurkovica – dr.granica sa Bugarskom (granični prelaz Strezimirovci)
  • I B-46 Bumbarevo Brdo – Mrčajevci
  • I B-46 Ravni Gaj – Bumbarevo Brdo
  • I M-15 Batočina – Kragujevac
  • II A-120 Preka kaldrma – Bečmen – Boljevci – Obrenovac
  • II A-144 Obrenovac – Stubline – Lončanik
  • II A-145 Stubline – Brgule
  • II A-147 Barajevo – Dučina – Kosmaj
  • II A-147 Lipovačka šuma – Barajevo
  • II A-148 Stepojevac – Veliki Crljeni
  • II A-148 Veliki Crljeni – Junkovac – Sibnica
  • II A-149 1000 Ruža – Ralja – Đurinci – Vlaško polje
  • II A-150 Nemenikuće – Rogača – Ranilovići
  • II A-150 Đurinci – Sopot – Nemenikuće
  • II A-152 Topola – Donja Šatornja – Jarmenovci
  • II A-153 Leštane – Grocka – Seone
  • II A-157 Rača – Cerovac
  • II A-160 Kušiljevo – Svilajnac – Despotovac – Ćuprija
  • II A-161 Borsko jezero – Brestovac
  • II A-161 Žagubica – Crni Vrh – Borsko jezero
  • II A-165 Porečki most – Klokočevac Miloševa Kula – Zagrađe – Rgotina – Vražogrnac – Zaječar
  • II A-166 Bor – Zagrađe
  • II A-170 Debelo Brdo – Rogačica – Bajina bašta – Kaluđerske bare – Kremna
  • II A-177 Ljuljaci – Bare – Kragujevac
  • II A-179 Leušići – Trbušani – Trbušani (Komuna)
  • II A-179 Trbušani (Komuna) – Konjevići – Čačak – Samaila
  • II A-180 Vučkovica – Ivanjica
  • II A-180 Čačak (Crnogorac) – Guča – Vučkovica
  • II A-181 Guča – Kaona – Mirajići
  • II A-181 Kratovska Stena – Lučani – Guča
  • II A-183 Kragujevac – Gornja Sabanta – Rekovac – Belušić – Krčinska Kosa
  • II A-184 Gornja Sabanta – Jagodina
  • II A-186 Dvorište – Vodna
  • II A-186 Vodna – Lipovica
  • II A-188 Rekovac – Prevešt
  • II A-189 Jagodina – Bresje – Loćika – Belušić – Oparić
  • II A-194 Prilike – Katići – Jasenovo
  • II A-196 Lis – Kravarica – Ljetine
  • II A-197 Buk – Međurečje – Kumanica
  • II A-197 Gornji Dubac – Luke – Ivanjica
  • II A-197 Kaona – Livade – Gornji Dubac
  • II A-197 Kumanica – Preko Brdo – Duga Poljana
  • II A-198 Odvraćenica – Preko Brdo
  • II A-217 Bovan – Sokobanja – Knjaževac
  • II A-218 Boljevac – Sokobanja
  • II A-219 Boljevac – Knjaževac
  • II A-220 Minićevo – Novo Korito
  • II A-221 Knjaževac – Kalna – Jalovik Izvor
  • II A-222 Granica opština Knjaževac/Svrljig – Jalovik Izvor
  • II A-222 Kalna – Stara planina Jabučko ravnište
  • II A-227 Studena – Donji Stajevac
  • II A-231 Svođe – Vlasina Okruglica
  • II A-231 Vlasinsko Jezero – Božica
  • II B-340 Veliko Polje – Grabovac – Vukićevica
  • II B-344 Meljak – Barajevo – Lisović – Parcani – Ralja
  • II B-346 Ibarska magistrala – Ripanj – Avalski drum
  • II B-347 Avalski drum – Vrčin – Zaklopača – Smederevski put
  • II B-349 Dučina – Stojnik – Ralja
  • II B-350 Ralja – Mali Požarevac – Umčari
  • II B-351 Brestovik – Umčari – A1
  • II B-380 Bare – Toponica – Knić
  • II B-381 veza sa državnim putem 183 – Tečić – Vukmanovac – Loćika
  • II B-382 Oparić – Prevešt – Manastir Kalenić
  • II B-387 Davidovac – Popovac
  • II B-389 Dubašnica – Borsko jezero
  • II B-389 Straža – Brezovica
  • II B-391 Brestovačka banja – Zlot – Boljevac
  • II B-394 Brestovac – Metovnica – Gamzigradska Banja – Gamzigrad – veza sa dr. putem 36
  • II B-399 Plavna – Popovica – Sikole – Salaš
  • II B-403 Kaluđerske Bare – Mitrovac – Zaovine
  • II B-408 Pakovraće – Markovica – Lučani
  • II B-409 Kumanica – Gleđica
  • II B-420 Jošanica – Žučkovac
  • II B-421 Mirovo – Rtanj
  • II B-422 Donja Sokolovica (Manjinac) – Debelica – Minićevo
  • II B-423 Knjaževac (Štipina) – Debelica
  • II B-425 Knjaževac (Glogovac) – Beli Potok – granica održavanja Zaječar/Niš
  • M-11 petlja Beograd – petlja Bubanj Potok (Leštane)
  • M-12 petlja Aerodrom – Aerodrom “Nikola Tesla”

JP “Putevi Srbije” savetuje vozačima da bez zimske opreme i lanaca ne kreću na put, a ukoliko se odluče na putovanje, da voze zaista oprezno i pažljivo.

Takođe, apeluje da vozači prilagode brzinu kretanja uslovima na putu i savetuje maksimalan oprez u vožnji.

Šta sve treba da znate o vožnji po magli

Na put samo ako morate

Magla se najčešće spušta rano ujutru i predveče oko predela u blizini reka i jezera. Zato, ukoliko možete da birate, probajte da izbegnete vožnju u to doba dana.

Foto: Profimedia

Smanjite brzinu

Prilagodite brzinu stanju i uslovima na putu. To praktično znači da po magli treba da vozite brzinom pri kojoj ćete moći da se zaustavite pred bilo kojom preprekom kada je uočite.

Povećajte odstojanje

U uslovima smanjene vidljivosti, kao što je magla, držite veće odstojanje od vozila ispred. Time sebi dajete više vremena za reakciju u slučaju nepredviđenih okolnosti.

Voziti sredinom saobraćajne trake

Prilikom kretanja kroz gustu maglu kao orijentire koristiti središnju liniju i desnu liniju ivice kolovoza, ukoliko je obeležena. Kako bi se izbegla vozila iz suprotnog smera, kao i pešaci i biciklisti koji se kreću uz desnu ivicu kolovoza, nastojati da vozilo uvek bude podjednako udaljeno od te dve linije.

Na raskrsnici dodatna opreznost

Kada priđete raskrsnici spustite prozore i osluškujte saobraćaj. Ovo je dobar način da ukoliko je vidljivost toliko loša ipak znate kad je možete proći.

Pazite na led

Kada je vrlo hladno i spusti se magla, računajte na to da magla lako i vrlo brzo može da se zaledi na kolovozu, tako da u samo jednom trenutku podloga može postati vrlo klizava. Zato prilikom vožnje po magli i klizavom kolovozu, vozilom upravljajte bez naglih i ishitrenih pokreta.

Četiri pokazivača pravca i zaustavljanje

Ukoliko se desi da je magla toliko gusta, ili jednostavno ne vidite kuda se krećete, najpametnije je da parkirate vozilo pokraj puta i naravno uključite sva četiri pokazivača pravca kako bi vas drugi učesnici u saobraćaju primetili. Ukoliko je magla toliko gusta i vidljivost smanjena na najmanju moguću meru, potrebno je i za vreme vožnje držati uključena sva četiri pokazivača pravca da bi ste bili uočljiviji.

Uključite grejače stakala

Kako magla može da stvori vlagu, slobodno uključite grejače stakala i koristite brisače kako biste omogućili što bolju vidljivost.

Pročitajte još

Svetla za maglu

Svakako jedna od najvažnijih stvari jesu svetla za maglu. Ukoliko ih imate na svom vozilu, koristite ih, jer su postavljena nisko i usmerena ka dole i široko, što je po magli jedino rešenje za osvetljavanje puta i sprečavanje zaslepljivanja drugih vozača. Nikako ne vozite sa dugim svetlima.

Isključite sve što može da vas ometa

Isključite muziku, mobilni telefon, ili bilo šta što će vas dekoncentrisati. Po magli je najvažnija vaša puna pažnja.

MUP Srbije (Foto: MUP Srbije / screenshot)

(Foto: Profimedia)

Najnovije