12.9 C
Belgrade
Wednesday, January 29, 2025
HomeBiznisSVEGA SE ODREKLI, ALI GINIS NE DAJU Odbačene glasine o prodaji...

SVEGA SE ODREKLI, ALI GINIS NE DAJU Odbačene glasine o prodaji legendarnog brenda

-

Korana Savić | 14:54 | 27.01.25 Biz info

Britanska kompanija za proizvodnju pića Diageo demantovala je navode da razmatra prodaju svog brenda Guinness, kao i 34% udela u kompaniji Moët Hennessy, koja se bavi proizvodnjom šampanjca i konjaka.

Foto: Alexandru Nika / Shutterstock.com

U saopštenju objavljenom u nedelju, Diageo je insistirala da „nema nameru da proda nijedno od njih“, odgovarajući na medijske izveštaje koji su se pojavili nekoliko dana ranije.

Bloomberg News je izvestio u petak da Diageo razmatra svoj portfelj u nastojanju da oživi rast. Prema ovom izveštaju, Guinness, koji bi mogao biti privatno prodat ili javno ponuđen na tržištu, mogao bi biti procenjen na više od 10 milijardi dolara (9,5 milijardi evra).

LEGENDARNI „GINIS“ IDE NA DOBOŠ? Postoje dve opcije, potražnja nikad veća

Brend irskog piva Guinness je izuzetak u Diageovom portfelju, koji je uglavnom fokusiran na proizvodnju alkoholnih pića.

Popularnost Guinnessa je u poslednje vreme znatno porasla, zahvaljujući društvenim mrežama koje su povećale njegovu privlačnost među mladim potrošačima. Trend „split the G“ posebno je podstakao potražnju. Ovaj online izazov podrazumeva da pijači popije dovoljno Guinnessa na prvi gutljaj kako bi preostala tečnost završila tačno na polovini slova G na brendiranoj čaši.

Potrošači Guinnessa u Velikoj Britaniji suočili su se sa nestašicama tokom praznične sezone, zbog čega su neki pabovi morali da raspoređuju količine.

Prodaja brenda, koja sada deluje manje verovatno, mogla bi obezbediti finansijsku injekciju za Diageo u periodu koji je izazvan teškim okolnostima. Smanjena potražnja u Kini i SAD-u uticala je na profitne margine, dok je nakupljanje neprodatih zaliha u Meksiku i Brazilu nateralo firmu da izda upozorenje o profitima 2023. godine.

Prodaja alkoholnih pića opala je od pandemije, delimično jer su potrošači, pogođeni inflacijom, počeli da traže jeftinije alkoholne alternative.

Međutim, prodaja Guinnessa raste dvocifrenim procentima svake godine od 2021. godine.

Diageo je u nedeljnom saopštenju najavio da će tržištu uskoro dostaviti rezultate za prvo polugodište, 4. februara. Analitičari sugerišu da bi ciljevi rasta mogli biti smanjeni.

BONUS KLIP Pogledajte vesti o Expo 2027:

@bizportal.rs

Šta EXPO donosi Srbiji #biz #bizportal #expo #fypシ゚ #fyp #foryoupage #goviral

♬ original sound – BizPortal.rs

Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.

Najnovije