AUTOMATSKI sistemi su bezbedno zaustavili lokomotivu velike brzine nakon što je mašinovođa navodno oduzeo sebi život.
Vozač brzog voza koji je išao iz Pariza ka istočnom centralnom francuskom gradu Sent Etjenu na Badnje veče iskočio je iz kabine očigledno izvršivši samoubistvo, ostavljajući stotine putnika da se kreću brzinom od 300 km/h (186 milja na sat).
Za manje od jednog minuta, automatizovani sistemi voza otkrili su da mašinovođa više ne reaguje, ugasili su motor i pritisnuli kočnice, prema francuskoj državnoj železničkoj kompaniji SNCF. Nije bilo povređenih putnika.
– Član osoblja je primetio da u kabini više nema vozača. I vrlo brzo je shvatio da je, nekoliko kilometara ranije, verovatno želeo da okonča svoj život – rekao je u četvrtak ministar saobraćaja Filip Tabarot francuskoj radio-mreži Franceinfo.
– Telo vozača je kasnije otkriveno duž pruge. Tužilaštvo u Melunu otvorilo je istragu o uzroku smrti – navodi Franceinfo.
Vozač Bruno Rejoni (52) bio je cenjeni član tima i „iskusan vozač“, koji je radio za kompaniju 27 godina, piše La Parizijen, citirajući nekoga iz SNCF-a.
Prema izvorima lista, vozač je prolazio kroz lične poteškoće i bio je „veoma depresivan“.
– Moglo je biti ozbiljnije da je želeo da izbaci svoj voz iz šina – rekao je Tabarot za CNEWS u sredu. Izjava je izazvala emocionalni odgovor železničkih sindikata i opozicionih političara.
Sindikat železničara SUD-Rail rekao je da u ministrovim rečima “nema poruke podrške”. Sara Legrejn, poslanica levičarskog NFP-a, na sličan je način prozvala nedostatak saučešća ministra Rejonijevoj porodici.
Berenger Cernon, poslanik NFP-a i bivši radnik na železnici, kritikovala je Tabarotovu „nepristojnost i cinizam“, pozivajući na nedostatak „saučešća, (i) ublažavanja ljudske tragedije“ u njegovim rečima.
Tabarot, koji je imenovan u ponedeljak, branio se rekavši da je prvi priznao da je slučaj „pre svega ljudska tragedija”.
(RT)
BONUS VIDEO:
STIGAO NOVI SOKO: Zavirite u unutrašnjost brzog voza kineske kompanije CRRC