1.1 C
Belgrade
Friday, January 10, 2025
HomeBiznisSLUČAJ KOJI JE STIGAO I DO VRHOVNOG SUDA TikTok ne želi da...

SLUČAJ KOJI JE STIGAO I DO VRHOVNOG SUDA TikTok ne želi da se „pokloni“ Bajdenu

-

Marija Bosiljčić | 17:04 | 10.01.25 Biz info

Društvena mreža TikTok, odnosno njegova matična kompanija “BiteDance”, tvrdi da ne želi da proda deo svog američkog poslovanja i pokloni se predsednik Džozefu Bajdenu.

foto: Below the Sky / Shutterstock.com

Vrhovni sud Sjedinjenih Američkih Država (SAD) danas saslušava suprotstavljene strane u slučaju zabrane TikToka u SAD.

Naime, Bajden je potpisao zakon o zabrani aplikacije TikTok od 19. januara, osim ako se ne izdvoji iz BiteDance-a ili proda, u ime nacionalne bezbednosti. TikTok, s druge strane, nije bio spreman da priča o prodaji dela svog poslovanja, što znači da će, kako stvari trenutno stoje, biti ugašen u SAD.

TikTok je zatražio zabranu za zaustavljanje sprovođenja zakona tokom sudskog postupka, ali Vrhovni sud nije odmah odgovorio na zahtev. Donald Tramp, novoizabrani predsednik čiji mandat počinje 20. januara, takođe je na strani TikToka, bar za sada, dok ne preuzmu vlast.

Ako zakon ostane na snazi, evo šta će se dogoditi od 19. januara, navodi Rojters.

Šta dolazi posle zabrane?

Novi korisnici neće moći da preuzmu TikTok iz prodavnica aplikacija, a postojeći korisnici neće moći da ažuriraju aplikaciju, jer zakon zabranjuje bilo kom entitetu da olakšava preuzimanje ili održavanje aplikacije TikTok. U pismu od 13. decembra, američki zakonodavci su obavestili Apple i Alphabet, koji upravljaju dvema velikim prodavnicama mobilnih aplikacija, da moraju biti spremni da uklone TikTok iz svojih prodavnica do 19. januara.

Kompanija za implementaciju Cloud servisa Oracle može imati smetnje u radu sa TikTokom. Oracle čuva podatke američkih TikTok korisnika na svojim serverima, pregleda izvorni kod aplikacije i isporučuje aplikaciju u prodavnice aplikacija.

Šta čeka korisnike?

Stručnjaci kažu da će 170 miliona korisnika TikToka u SAD-u verovatno i dalje moći da koriste aplikaciju jer je već preuzeta na njihove telefone. Međutim, tokom vremena, bez ažuriranja softvera i bezbednosnih zakrpa, aplikacija će postati neupotrebljiva. Neki korisnici već počinju da postavljaju TikTok video snimke koji uče druge kako da koriste virtuelne privatne mreže (VPN), koje maskiraju lokaciju korisnika interneta, kao način da se zaobiđe moguća zabrana.

Kreatori sadržaja koji su izgradili preduzeća na osnovu svojih TikTok pratilaca pripremaju se za najgore. Nađa Okamoto, koja ima 4,1 milion pratilaca, rekla je da joj je TikTok pomogao da organski razvije svoj posao kroz viralne video snimke. Zabrana TikTok-a mogla bi da primora nju i druga mala preduzeća da troše više na marketing i povećaju svoje troškove.

– Veoma je stresno. Ako TikTok nestane, bićemo dobro, ali to će biti težak udarac – navela je ona.

Šta će biti sa zaposlenima?

TikTok-ovih 7.000 zaposlenih u SAD još uvek pokušava da otkrije svoju sudbinu. Nakon što je američki žalbeni sud potvrdio zakon o prodaji ili zabrani aplikacije 6. decembra, pesimizam je počeo da preovladava među zaposlenima koji su počeli da brinu o mogućim otpuštanjima, rekao je jedan trenutni zaposlenik. Ali kompanija i dalje nudi poslove za nove pozicije, što je neke ljude koji traže posao zbunili.

Šta će učiniti oglašivači?

Očekuje se da će prihod od reklama TikTok-a u SAD dostići 12,3 milijarde dolara 2024. godine, prema istraživačkoj firmi Emarketer. Iako je to mnogo manji iznos od prihoda Instagramove matične kompanije Meta Platforms, oglašivači kažu da će TikTok-ova namenska korisnička baza značiti da će neki brendovi pokušati da se oglašavaju nakon 19. januara.

– Trenutno se pretpostavlja da aplikacija možda neće moći da se ažurira, ali ćete i dalje videti povećanje upotrebe – rekao je Krejg Atkinson, izvršni direktor agencije za digitalni marketing Code3.

Aplikacija TikTok Shop, koja omogućava korisnicima da kupuju proizvode direktno iz video zapisa, nema direktnog konkurenta na kojeg oglašivači mogu lako da prenesu svoje kampanje, dodao je Atkinson, napominjući da njegova agencija i dalje potpisuje nove ugovore sa klijentima za pravljenje kampanja na TikTok Shop-u, čak i u krajem decembra. Neki oglašivači će možda nastaviti da ulažu u TikTok nakon 19. januara i revidiraju svoje strategije ako aplikacija doživi pad u upotrebi ili performansama, rekao je Džejson Li, izvršni potpredsednik za bezbednost brenda u medijskoj agenciji Horizon Media.

Ima li potencijalnih kupaca?

TikTok je više puta rekao da se ne može i neće prodati. To nije obeshrabrilo milijardera Frenka Mekorta, bivšeg vlasnika bejzbol tima Los Anđeles Dodžers, koji je rekao da je obezbedio verbalne obaveze u vrednosti od 20 milijardi dolara od konzorcijuma investitora da ponudi kupovinu TikToka. McCourt još nije razgovarao sa BiteDance-om, ali je rekao da veruje da će Vrhovni sud podržati zakon koji zahteva prodaju TikToka, nakon čega bi matična kompanija bila spremnija da razgovara o prodaji.

McCourt i njegov tim imali su „preliminarne razgovore“ sa članovima nove administracije predsednika Donalda Trampa, koji je pokušao da zabrani TikTok tokom njegovog prvog mandata, ali je od tada promenio svoju poziciju, a takođe traže izvršnog direktora koji bi vodio aplikaciju. McCourtov poslovni plan za TikTok uključuje premeštanje aplikacije na tehnologiju otvorenog koda i zarađivanje prihoda putem e-trgovine i podataka o licenciranju za obuku veštačke inteligencije.

Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici

Najnovije