Američki proizvođač aviona završio je prošlu godinu sa velikim gubicima i slabom prodajom, prema preliminarnim podacima koje je kompanija objavila.
Boing je prijavio troškove od skoro 3 milijarde dolara (2,85 milijardi evra) u poslednjem kvartalu 2024. godine, zbog dugotrajnog štrajka radnika, otpuštanja i problema sa nekoliko vladinih programa.
Kao rezultat toga, čikaški vazduhoplovni gigant najavio je da će sledeće nedelje, prilikom objavljivanja kompletnih finansijskih rezultata, prijaviti gubitak od 5,46 dolara (5,19 evra) po akciji.
Volstrit je očekivao gubitak od 1,80 dolara po akciji za četvrti kvartal.
Ovaj značajan gubitak zaokružuje tešku godinu za Boing. Štrajk mehaničara koji sklapaju najprodavaniji model 737 Maks, kao i avione 777 i 767 u fabrikama u Rentonu i Everetu (država Vašington), zaustavio je proizvodnju i ometao isporuke.
Štrajk je okončan nakon više od sedam nedelja, kada je kompanija pristala na povećanje plata i poboljšanje beneficija za radnike.
Boing je ranije najavio smanjenje radne snage za 10 odsto.
Kompanija je u četvrtak saopštila da je u poslednjem kvartalu zabeležila troškove od 1,1 milijardu dolara (1,05 milijardi evra) vezane za programe 777 i 767.
Pored toga, Boing je prijavio dodatnih 1,7 milijardi dolara (1,62 milijarde evra) troškova povezanih sa nekoliko vladinih programa, uključujući vojni avion za dopunu goriva i zamenski avion za predsednički „Air Force One.”
Izvršni direktor Boinga, Keli Ortberg, izjavio je:
– Iako se suočavamo sa izazovima na kratke staze, preduzeli smo važne korake da stabilizujemo poslovanje tokom kvartala, uključujući postizanje dogovora sa našim IAM radnicima i uspešno prikupljanje kapitala za jačanje bilansa stanja – rekao je Ortberg.
Dodao je:
– Takođe smo ponovo pokrenuli proizvodnju modela 737, 767 i 777/777X, a naš tim ostaje fokusiran na težak rad koji nas čeka kako bismo izgradili novu budućnost za Boing.
Prihod Boinga u četvrtom kvartalu iznosio je 15,2 milijarde dolara (14,46 milijardi evra), što je znatno ispod procene analitičara od 16,6 milijardi dolara (15,8 milijardi evra).
U međuvremenu, Boing razmatra prodaju svoje neosnovne jedinice za navigaciju Jeppesen, procenjene na 6-8 milijardi dolara, kako bi ublažio dug od 58 milijardi dolara, izvestio je Blumberg.
Navodi se da dogovor privlači velike dobavljače iz avijacije i privatne investicione fondove, uključujući RTX, Honeywell i GE Aerospace, a rok za prve ponude ističe sledeće nedelje.
Cena akcija Boinga blago je pala nakon objave preliminarnih rezultata u četvrtak, ali se u petak ujutru oporavila i porasla za više od 2 odsto do 11 časova po srednjeevropskom vremenu.
Kompanija će objaviti detaljne rezultate za četvrti kvartal 28. januara, piše Euronjuz biznis.
BONUS KLIP Pogledajte vesti o Expo 2027:
@bizportal.rs Zastva EXPO predata Srbiji #biz #bizportal #expo #fypシ゚ #fyp #foryoupage ♬ original sound – BizPortal.rs
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.