Betadanas 14:55
Foto: Beoinfo/Ilustracija
Ministarstvo finansija Srbije saopštilo je danas da je potpisan Ugovor za projektovanje i izgradnju saobraćajnog sistema za prvu fazi Linije 1 beogradskog metroa, kao i Finansijski protokol između Vlade Srbije i Vlade Francuske o saradnji u oblasti finansiranja prve faze projekta beogradskog metroa.
Ugovor za projektovanje i izgradnju saobraćajnog sistema za prvu fazu Linije 1 beogradskog metroa su potpisali ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, direktor kompanije „Alstom“ za Evropu Endru Dileone, direktor JKP „Beogradski metro i voz“ Andreja Mladenović i sekretar Sekretarijata za javni prevoz Slaven Andrić, dok su Finansijski protokol potpisali ministar finansija Siniša Mali i ambasadorka Francuske u Srbiji Florans Ferari.
„Protokol predviđa finansijsku podršku u vidu zajma francuskog Trezora u iznosu od 150 miliona evra za realizaciju projekta beogradskog metroa, jednog od najvažnijih infrastrukturnih projekata u Srbiji“, rekao je ministar finansija Siniša Mali, navedeno je u saopštenju.
On je istakao da ova dva ugovora predstavljaju važan korak u realizaciji prve linije beogradskog metroa čiji je cilj da se unapredi javni prevoz i koji predstavlja ekološki prihvatljiv način prevoza.
„Srbija će imati modernu prestonicu sa svim što je višemilionskom gradu neophodno, a Beograd će dobiti svoj dugo očekivani metro, nakon nekoliko decenija čekanja i praznih obećanja“, naveo je Mali.
Ukazao je da prioritetni, strateški projekti dugo traju, ali da se sa izgradnjom metroa konačno ulazi u fazu kada će moći da se vide i prvi rezultati dugogodišnjih priprema.
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević je naglasila da je saradnja sa francuskim partnerima na projektu izgradnje prve linije beogradskog metroa jedan od najznačajnijih primera uspešne međudržavne saradnje.
„Ovo je jasan pokazatelj da Srbija ima kapacitet da realizuje složene i strateške infrastrukturne projekte. Izgradnja metroa nije samo ulaganje u saobraćajnu infrastrukturu, već investicija u održivi razvoj, unapređenje kvaliteta života građana i budućnost Beograda kao moderne evropske prestonice. Ovaj projekat potvrđuje da Srbija planski i odgovorno ulaže u infrastrukturu koja će služiti generacijama koje dolaze“, poručila je Sofronijević.
Ambasadorka Francuske u Srbiji Florans Ferari rekla je da je raduje današnje potpisivanje komercijalnog ugovora sa „Alstomom“ za kompozicije vozova prve linije beogradskog metroa i finansijskog protokola koji će omogućiti njegovo finansiranje.
„Ovo potpisivanje predstavlja novu, odlučujuću i konkretnu etapu ovog projekta koji je važan kako za naše bilateralne odnose, tako i za angažovanje Francuske u podršci strateškim projektima koji su od koristi građanima Srbije. Dolazak metroa u Beograd poboljšaće kvalitet života Beograđana smanjenjem saobraćajne gužve i emisije ugljenika, čime će se takođe poboljšati i kvalitet vazduha u gradu“, rekla je Ferari.
Komercijalni ugovor sa kompanijom „Alstom“ obuhvata izradu projektne i tehničke dokumentacije, nabavku, prevoz i izvođenje radova na ugradnji opreme i materijala, ispitivanje i puštanje u rad saobraćajnog Sistema prve faze Linije 1 beogradskog metroa.
U okviru ovog ugovora predviđena je nabavka ukupno 32 garniture metro vozova, što predstavlja ukupnu potrebu za celu Liniju 1, kao i realizacija pratećih sistema neophodnih za bezbedno i pouzdano funkcionisanje metro saobraćaja.
Kada u potpunosti bude završena, prva linija metroa će povezivati Železnik i Mirijevo, druga linija predviđena je na potezu Bežanija – Mirijevo, dok će linija tri povezivati Banjicu i Bežaniju.
Uvođenjem metroa u sistem javnog transporta planirana je reorganizacija postojećih linija javnog gradskog saobraćaja, a trase metroa su usklađivane sa razvojem „BG voza“.
Tako će se smanjivati broj autobusa i automobila na ulicama jer će integrisanim šinskim sistemom koji čine metro, tramvaj i BG voz biti rešeni saobraćajni izazovi u Beogradu.
Izgradnjom prve linije metroa Beograd dobija moderan, efikasan i održiv sistem javnog prevoza, koji će značajno unaprediti svakodnevni život građana i dugoročno doprineti razvoju grada.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.








