DIGITALIZACIJA poslovanja je došla u Srbiju ne samo kao globalni trend, već i kao zakonska obaveza.
Regulativa u okviru Zakona o elektronskom fakturisanju proširuje mere od 01. januara 2023. godine i nalaže da gotovo svi privredni subjekti u Srbiji moraju obavljati fakturisanje preko SEF-a (sistem elektronskih faktura) Ministarstva finansija Vlade Republike Srbije.
Iako su benefiti ovog procesa merljivi i izvesni, pojedine kompanije imaju izazov da se suoče sa kompleksnim operativnim procedurama, kako se pokazalo u maju ove godine kada su uvedene prve zakonske mere.
Nenad Solujić, direktor kompanije Docloop d.o.o. koja je provajder servisa Moj eRačun, zna koji su izazovi sa kojima se kompanije susreću, ali situaciju ipak posmatra kao dugoročno unapređenje poslovnih sistema.
– Proceduralno gledano, razumljivo je zašto kompanije imaju problem sa digitalnom transformacijom, ali moramo biti svesni da je ona postala imperativ savremenog poslovanja. Zakon o elektronskom fakturisanju je sprovođen fazno, rok koji je postavljen za 01. januar 2023. neće biti prolongiran, a propisane kaznene regulative za njegovo nepoštovanje se kreću od 200.000-2.000.000 RSD. Što znači da je ovo poslednji čas za prelazak na elektronsko poslovanje, i privredni subjekti treba da budu svesni kako benefita tako i posledica – naveo je Solujić.
Kao predstavnik kompanije koja je prvi licencirani informacioni posrednik od strane Ministarstva Finansija, Solujić objašnjava da je rešenje jednostavno i dostupno: „Servis Moj eRačun funcioniše po principu ključ-u-ruke – rukovodimo kompletnim procesom e-fakturisanja, a celokupnu proceduru i odgovornost procesa preuizmamo na sebe. Kod izdavanja elektronskih dokumenata najveće pogodnosti ima primalac jer time može integrisati i automatizovati svoj proces. Tu je ključna prednost tehničkih rešenja kao što je servis Moj eRačun.“