Korana Savić | 16:48 | 18.12.24 Biz info
Izvršni direktori kompanije Stelantis i ministri ekonomije, rada i ekonomskog razvoja sastali su se u Ministarstvu industrije i Made in Italy u Rimu.
Foto: Antonello Marangi / Shutterstock.com
Kompanija Stelantis uložiće skoro 2 milijarde evra u italijansku proizvodnju sledeće godine i dodatnih 6 milijardi evra u lanac snabdevanja, izjavio je šef evropskih operacija na vladinom panelu u utorak.
Izvršni direktori Stelantisa predstavili su planove za italijanske operacije samo nekoliko nedelja nakon što je upravni odbor prisilio bivšeg izvršnog direktora Karlosa Tavaresa da podnese ostavku zbog pada prodaje. Njega će zameniti izvršni odbor na čelu sa predsednikom Džonom Elkanom dok ne bude imenovan novi generalni direktor.
Stelantis, četvrti najveći proizvođač automobila na svetu, nastao je spajanjem Fiat Krajslera i PSA Pežoa 2021. godine. Fiskalno sedište kompanije nalazi se u Holandiji, ali Stelantis zadržava centrale u Torinu, Parizu i Auburn Hilsu u Mičigenu.
Šef evropskih operacija Stelantisa, Žan-Filip Imparato, rekao je ministrima ekonomije, rada i ekonomskog razvoja da će Torino od januara postati sedište evropskih operacija kompanije, rešavajući zabrinutost italijanskih zvaničnika i sindikata da je centar gravitacije kompanije nakon spajanja premešten.
Na sastanku iza zatvorenih vrata, Imparato je ministrima rekao da će šest Stelantisovih fabrika automobila u Italiji povećati proizvodnju lansiranjem više od desetak novih modela do 2032. godine, saopštila je medijska kancelarija kompanije.
Novi modeli i proizvodni planovi
Novi modeli uključuju Fiat Pandina gradski automobil u fabrici u Pomiđliano d’Arku kod Napulja od 2028. godine, dok će Mirafijori u Torinu biti baza za proizvodnju modela 500 sa hibridnim i potpuno električnim pogonskim sklopovima. Fabrike u Melfiju i Kasinu u južnoj Italiji dobiće nove hibridne modele, uključujući novi Jeep Compass i Alfa Romeo Giulia.
– Neću kriti da će 2025. godina biti teška, ali sve fabrike u Italiji će biti aktivne – izjavio je Imparato na konferenciji za novinare nakon sastanka, kojem su prisustvovali i sindikati, regionalni zvaničnici i predstavnici industrije.
Ministar ekonomskog razvoja Adolfo Urso rekao je da je jedan od razloga za pad proizvodnje novi evropski propis koji stupa na snagu 1. januara i zahteva da petina proizvedenih automobila bude električna vozila, u suprotnom slede kazne. Pozvao je na izmene tih pravila.
Skepticizam sindikata
Fabrike u Italiji trenutno prolaze kroz kratkoročne programe otpuštanja zbog slabije prodaje, posebno električnih vozila.
Iako su sindikati pozdravili najave, ostali su skeptični da će to dovesti do preokreta. Naveli su da će programi otpuštanja verovatno biti nastavljeni i tokom sledeće godine.
– Ne postoje uslovi da kažemo da smo ušli u novu fazu – rekao je Roko Palombela, šef sindikata UILM. – Možda novu fazu u industrijskim odnosima, ali ne i novu fazu koja garantuje fabrike ili poboljšanje situacije od sutra, piše Euronjuz biznis.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.