“TikTok” se usijao nakon što je kompanija “OušenGejt” objavila oglas za posao u kojem “odmah otvara” pozicija pilota podmornice.
Foto: AP/ Bill Sike, AP/ OceanGate Expeditions / Ringier
Naime, “OušenGejt” (OGE) je kompanija koja je napravila podmornicu “Titan” čiji su delovi nađeni u četvrtak nakon što je nestala 18. juna tokom spuštanja do olupine “Titanika”, skoro 700 kilometara od Njufaundlenda u Kanadi. Svih petoro putnika poginuo je u imploziji “Titana”, a među njima je bio i izvršni direktor kompanije i pilot podmornice Stokton Raš.
Blic preporučuje
Foto: Arnie Weissmann/Travel Weekly / Tanjug/AP
U oglasu koji je objavljen na sajtu OGE i sajtu “Indid” kompanija je navela da traga za “posvećenim i kompetentnim pojedincem sa kombinacijom snažnih mehaničkih i međuljudskih veština koja može da radi na osetljivoj pomorskoj opremi, obavlja redovno održavanje i upravlja kompleksnim sistemima podrške operacijama ronjenja”, preneo je “Biznis insajder”.
Kandidat takođe treba da je sposoban da radi u skučenom prostoru koji prolazi kroz prsten prečnika 70 cm, da bude pozitivan, energičan i sa dobrim smislom za humor.
Foto: Adrian Wyld/The Canadian Press / Tanjug/AP
Nije poznato kad je oglas inicijalno objavljen. Na sajtu “Indid” navedeno je da se aplikacije primaju već od petka ujutro, ali se nekoliko sati kasnije pojavila poruka da je oglas istekao – što znači da poslodavac ili više ne unajmljuje ili ne prihvata više aplikacija. Portparol OGE nije se još oglasio sa komentarom. “Sijetl tajms” je kasno u četvrtak preneo da je glavna kancelarija kompanije zatvorena na neodređeno vreme.
Foto: Adrian Wyld/The Canadian Press / Tanjug/AP
U međuvremenu, “TikTok” se usijao od komentara.
“Ovo bukvalno dokazuje da ono što svi govore o kompanijama koje oglašavaju vašu poziciju čim umrete”, rekao je jedan korisnik.
“Ovo zaista pokazuje da su svi zamenljivi”, rekao je drugi.
Ali, “Insajder” ukazuje da je oglas verovatno objavljen pre tragedije “Titana”.
Foto: Adrian Wyld/The Canadian Press / Tanjug/AP
Otkako je počela da se razvija situacija sa nestalom podmornicom, do trenutka kad se saznalo da je implodirala objavljeno je da je rukovodstvo kompanije prethodno bilo upozoreno na bezbednosne probleme sa “Titanom”, ali da je ignorisalo mere i generalno izbegavalo provere standarda koje nisu još ni postojale zbog njenih “inovacija”. Raš je 2021. u intervjuu rekao da je znao da je “prekršio neka pravila” kad je pravio svoju podmornicu.