Biljana Delibasić | 18:56 | 16.01.25 Finansije
Cena akcija Richemonta je prošle godine bila podložna velikim fluktuacijama zbog promena u menadžmentu i šire volatilnosti na tržištu luksuza.
Foto:shutterstock
Cene akcija švajcarske grupe Richemont, koja je vlasnik francuskog brenda Cartier, poznatog po visokokvalitetnom nakitu, satovima i modnim dodacima, skočile su u četvrtak za 17 odsto pošto su njeni prihodi od prodaje porasli u decembru prošle godine.
Naime, kompanija je u trećem fiskalnom kvartalu prijavio rast prodaje od 10 odsto, uprkos slabijoj tražnji u Kini.
Od oktobra do kraja decembra 2024. njeni prihodi su porasli na 6,2 milijarde evra (6,38 milijardi dolara), što je kompanija proglasila svojim „najvećim“ kvartalnim rezultatom prodaje, značajno premašivši očekivanja analitičara. Kompanija je predvidela rast prihoda od samo jedan odsto.
Cene akcija drugih luksuznih brendova kao što su Dior, LVMH i Hermes takođe su porasle, što ukazuje na pozitivne trendove u evropskom sektoru luksuza tokom sezone praznične kupovine.
Richemont je ostvario dvocifren rast prihoda na svim tržištima osim Azijsko-pacifičkog regiona, gde je njegova prodaja pala za sedam odsto, uz najveći pad od 18 odsto u kombinovanim regionima kontinentalne Kine, Hong Konga i Makaa, prenosi CNBC.
Kina, nekada ključni pokretač potražnje za luksuzom, sada predstavlja izazov za sektor zbog makroekonomskih posledica pandemije koronavirusa.
Početak oporavka luksuznog sektora
Cena akcija kompanije je prošle godine bila podložna velikim fluktuacijama zbog promena u menadžmentu i šire volatilnosti na tržištu luksuza.
Međutim, njene akcije su značajno porasle u maju nakon što je Nikolas Bos, bivši šef kompanije Van Cleef & Arpels, imenovan za novog generalnog direktora kompanije. Na godišnjem nivou, Richemont akcije su porasle za 28,75 odsto.
Ovakvi rezultati označavaju povratak na rast za švajcarsku kompaniju, koja je u prvoj polovini godine do septembra zabeležila pad prodaje od jedan odsto na godišnjem nivou, što je uzrokovano izazovnim makroekonomskim uslovima i slabijom tražnjom u Kini. Ukupan prihod kompanije za taj period iznosio je 10,1 milijardu evra.
Do tada, kompanija je bila izuzetak u širem padu tržišta luksuznih proizvoda, beležeći rekordnu godišnju prodaju u maju.
Luka Solka, viši analitičar za globalnu luksuznu robu u Berštajnu, ističe da ovi rezultati signaliziraju pozitivan početak oporavka luksuznog sektora.
Evropa i azijsko-pacifički region, isključujući Kinu, „pokazali su značajna poboljšanja, vođena većom domaćom tražnjom i visokim prilivom turista, dok Amerika nastavlja da beleži rast zahvaljujući snažnoj lokalnoj tražnji, piše Poslovni dnevnik. -Smatramo ovo ohrabrujućim znakom i potvrdom, kao što je tržište već predviđalo poslednjih nedelja, da je treći fiskalni kvartal možda predstavljao dno opadajućeg trenda – dodao je Solča, misleći na period do septembra.
Analitičari Citija takođe veruju da će pozitivni finansijski rezultati – podržati rast akcija kompanije Richemont, kao i šireg sektora luksuza, koji je bio manje privlačan za investitore u poslednjih 18 meseci.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.