Korana Savić | 13:44 | 17.03.25 Potrošač
Američka operativna kompanija ovog modnog brenda podnela je zahtev za bankrot u nedelju – po drugi put u šest godina – pred sudom u Delaveru, navodeći kao razlog oštru konkurenciju stranih brendova brze mode. Time se završava jedna era za brend odeće koji je mnogim tinejdžerima prvi približio koncept brze mode
Foto: Artist Nadia Russ / Shutterstock.com
Kompanija je u saopštenju navela da će njene prodavnice i veb-sajt u Sjedinjenim Američkim Državama za sada ostati otvoreni i nastaviti da opslužuju kupce, ali da započinje „uredno gašenje“ poslovanja u zemlji. Dodala je da će sprovoditi rasprodaje u svojim prodavnicama i da traži kupca za deo ili celokupnu imovinu.
Brad Sel, finansijski direktor kompanije, izjavio je u saopštenju:
-Nismo uspeli da pronađemo održiv način za nastavak poslovanja, s obzirom na konkurenciju stranih kompanija brze mode… kao i rastuće troškove, ekonomske izazove koji pogađaju naše ključne kupce i promene u potrošačkim trendovima- rekao je on.
Mnoge američke firme podnose zahtev za zaštitu od bankrota kako bi ugasile deo operacija, oslobodile se dugova i smanjile troškove. Bankrot po Poglavlju 11 (Chapter 11) uobičajen je način da posrnule kompanije reše svoje finansijske probleme kroz restrukturiranje.
Tržni centri su se suočavali sa značajnim problemima zbog zatvaranja prodavnica i smanjenog broja posetilaca još pre pandemije.
Forever 21 nije uspeo da održi korak sa kineskim e-trgovinskim gigantima kao što su Shein i Temu, posebno jer je onlajn kupovina procvetala tokom pandemije. Kompanija je takođe bila pogođena carinskim tarifama koje je predsednik Donald Tramp uveo na kineski uvoz u SAD.
Sva tri brenda pripadaju brzoj modi, što znači da masovno proizvode jeftinu odeću koja se često brzo odbacuje dok potrošači pokušavaju da prate najnovije trendove. Ovaj poslovni model često se kritikuje zbog negativnog uticaja na životnu sredinu.
– Forever 21 nije sebi pomogao u suočavanju sa ovim izazovima: asortiman i ponuda bili su slabi, a brend već dugo nema jasnu viziju -rekao je Neil Saunders, analitičar maloprodaje u GlobalData Retail-u.
-Konačni rezultat je da su ga sve više kupaca, posebno mlađih, napustili-
Forever 21 je prvi put podneo zahtev za bankrot po Poglavlju 11 još 2019. godine i zatvorio 200 prodavnica. Nekoliko meseci kasnije, tim koji su činili operateri tržnih centara Simon Property Group i Brookfield Properties, kao i kompanija za upravljanje brendovima Authentic Brands Group, kupili su Forever 21 za 81 milion dolara. To je omogućilo prodavcu da nastavi poslovanje sa manjim brojem prodavnica.
Ali godinama kasnije, izgledi su i dalje sumorni.
Forever 21 se pridružuje dugom spisku kompanija koje zatvaraju prodavnice u SAD-u. Prošle godine, veliki američki trgovci najavili su zatvaranje više od 7.300 prodavnica, što je povećanje od 57 odsto u odnosu na 2023. godinu, prema podacima Coresight Researcha. Među njima su Walgreens i CVS.
Forever 21 trenutno ima više od „540 lokacija širom sveta i onlajn“, navodi se na sajtu kompanije. Kada je prvi put podneo zahtev za bankrot, imao je 800 prodavnica širom sveta.
Brend Forever 21 bi mogao nastaviti da postoji putem licenci, ali bi to značilo da bi prodavac postao „senka svog nekadašnjeg ja“. Ipak, postoji mogućnost prodaje, jer bi e-trgovinske i brend kompanije mogle pokazati interesovanje, dodao je Saunders, prenosi CNN
BONUS KLIP Pogledajte vesti o EXPO2027:
@bizportal.rs Ajfelova kula je baština EXPO izložbe #biz #bizportal #expo #fypシ゚ #fyp #foryoupage
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.