12.7 C
Belgrade
Wednesday, January 8, 2025
HomeVestiKoliko bi danas koštao „stojadin“? Iznenadićete se

Koliko bi danas koštao „stojadin“? Iznenadićete se

-

Zastava 101 ili popularnije “stojadin” bio je i ostao jedan od najprepoznatljivijih automobila jedne epohe. Svi su ga voleli i rado vozili, neki ih imaju čak i danas, a puno je onih koji se pitaju kolika bi mu cena bila danas.

Zastava 101 je model razvijen na osnovi Fiata 128, a svetlo dana ugledao je daleke 1971. godine. S inovativnim konceptom petoro vrata, odnosno kombi-limuzine ubrzo je naišao na odličan odjek među domaćim vozačima.

Jedan od aduta stojadina bila je i cena. Prema dostupnim izvorima, koje je objavio Zastava forum, cena novog stojadina objavljena 1972. godine u AVTO Magazinu bila je 40.040 dinara ili tada oko 2.084 dolara. Prevedeno na današnje vrednosti, uvažavajući inflaciju, sračunali su da bi cena tog automobila bila oko 15.500 dolara ili oko 15.000 evra.

Možda je još bolji pokazatelj kupovna moć građana kroz iznose prosečnih plata. Krajem 1980-ih stojadin je spadao u jeftinije modele na tržištu, a za njega je trebalo izdvojiti 38 prosečnih plata.

Dostupan u dve motorne varijante s 1.1 i 1.3 benzincima, snažnim 55 odnosno 65 KS, te u dve osnovne karoserijske verzije (sa tri i pet vrata), Stojadin je stekao respektabilne brojeve. Inovativni koncept kompakta stigao je na tržište četiri godine pre Golfa I. Imao je brojne adute, ali ga je vreme doslovno pregazilo. Kad se prestao proizvoditi u gotovo nepromenjenom izdanju, Golf je već bio na šestoj generaciji, prenosi Index.hr.

Auto Zastava 101 proizvodio se punih 37 godina, do 21. novembra 2008. godine. Proizvedeno je 1.045.458 primeraka, od čega je njih čak 224.851 završilo u izvozu.

Najnovije