2 C
Belgrade
Wednesday, January 22, 2025
HomeBiznisKLJUČ DOBROG USPEHA Siguran put koji vodi do rezultata, kako iskoristiti Linkdin...

KLJUČ DOBROG USPEHA Siguran put koji vodi do rezultata, kako iskoristiti Linkdin za poslovne ciljeve

-

Za postizanje boljeg poslovnog uspeha, Linkdin profil je genijalna ideja za podizanje karijere na viši nivo.

Foto: Shutterstock

Osim za pronalaženje poslova, Linkdin platforma služi i za povezivanje ljudi, proširivanje veza, sticanje novih poznanstava, kao i otvaranje novih mogućnosti za rad i život. To su samo neke od mogućnosti koje ova platforma pruža. Profil mora biti primamljiv i upečatljiv za poslodavce.

Svaka velika firma ima profil na Linkdinu. Dobro poznata mreža služi za zapošljavanje, a koriste je oni koji traže posao, kao i kompanije kojima trebaju novi saradnici. Najbolji dokaz da ova mreža ima svoju svrhu i da je korisno napraviti profil na njoj je broj oglasa za posao u Srbiji koji su dostupni upravo na ovoj platformi – njih je trenutno više od 3.000.

Danas ima preko 645 miliona korisnika iz 200 zemalja širom sveta, a procenjuje se da svake sekunde dobije više od dva nova korisnika. Da biste postali član ove zajednice potrebno je samo aktivna i važeća imejl adresa.

Ipak, u moru ponuda, profil mora biti primamljiv i upečatljiv za poslodavce.

Kako napravite dobar profil?

Kako bi profil izgledao dobro, lična fotografija igra veoma značajnu ulogu. Profesionalna fotografija je poželjna, ali prihvatljiva je i ona koja ima neutralnu pozadinu. Takođe, poželjno da je korisnik bude primereno odeven bez „opterećujućih“ modnih detalja, kao recimo, šeširi, naočare i drugo. Takođe, blagi osmeh i pogled u kameru takođe su poželjni.

Postoji opcija postavaljanja „naslovne“ fotografije, koja se nalazi na vrhu profila. Stručnjaci savetuju da je dobar izbor fotografija koja opisuju profesiju osobe koja je u potrazi za zaposlenjem.

Detaljno popunjavanje profila

Prvo i osnovno jeste ostavljanje osnovnih podataka – ime i prezime, imejl, radna iskustva i na taj način otvorene su mogućnosti većeg broja kontakanata. Profil na Linkedinu nudi mnoštvo opcija i rubrika, a univerzalni savet je da treba popuniti što više.

Tu su rubrike koje se odnose na formalno, kao i neformalno obrazovanje – kurseve, obuke, edukacije i slično. Takođe, postoje rubrike za dosadašnje radno iskustvo, trenutni status zaposlenja, veštine koje ima osoba koja se nalazi iza profila.

Segment „interesovanja“ u koji vlasnik profila može da doda oblasti koje ga interesuju ili u kojima bi voleo da radi i usavršava se jeste dobra opcija za one koji nemaju mnogo radnog iskustva ili ga nemaju uopšte.

Linkedin nudi opciju objavljivanja sadržaja, što može da bude korisno za isticanje među svim ostalim korisnicima, jer je moguće objavljivanje članaka o temama u struci onoga ko traga za poslom.

Sve što objavite lektorišite 

S obzirom da je ova platforma za profesionalce, profil bi trebalo da obezbedi vaš kredibilitet i opstanak u toj zajednici, a to znači da je bitno da sadržaj bude gramatički ispravno napisan.

Kreirajte prilagođeni Linkdin URL

URL koji vam je dodeljen je uglavnom dug i sadrži čudne kombinacije brojeva. Srećom, moguće je da kreirate prilagodljiv URL po vašoj meri koji ćete koristiti. S prilagođenim URL-om biće lakše da linkujete profil i da vas ljudi pronađu. Ne zaboravite da postavite novi URL na sve društvene mreže na kojima ste linkovali vaš profil.

Naglasite veštine koje posedujete

Obavezno na svom Linkdin profilu naglasite jezike koje govorite, volonterski rad, počasti i nagrade, patente i sve veštine koje posedujete. Što više elemenata dodate, veće su šanse da se povežete s različitim ljudima. Rangiranje veština je ovde isto važno.

Neka vas drugi preporuče

Preporuke su forma društvene proverljivosti koje omogućavaju potvrdu od treće strane da ste validan i verodostajan profesionalac. Ukoliko još uvek nemate nijednu preporuku, vreme je da ih zatražite. Pitajte profesionalne kontakte i klijente s kojima ste radili da vas preporuče. Dovoljno je i do pet preporuka u kojima je potrebno naglasiti detalje vezane za vaše poslovne sposobnosti.

Širite mrežu povezanosti

Za svaku povezanost koju dodate, odmah dobijate stotine novih. I ako neka od vaših konekcija lajkuje vašu objavu, sve njihove konekcije će imati mogućnost da to vide. Zato kada ostvarite povezanost sa jednim, proširili ste svoju mrežu sa hiljadama drugih ljudi.

Objavljujte originalne video snimke

Već smo pomenuli da ubacivanje eksternih linkova ne funkcioniše baš najbolje. Zbog ovog razloga je bolje ubaciti video snimak direktno na Linkdin nego podeliti video snimak sa jutjuba. Originalni video snimci mogu zauzimati do 5 Gb i trajati do 10 minuta, mada su najpreporučljiviji oni u trajanju do 90 sekundi. Takođe, poželjno je da uključite u članke u sadržaj.

Sarađujte s drugima

Lajkovanje i komentarisanje objava drugih ljudi može pojačati i angažman na vašem profilu tako što ćete stvoriti više konakcija jer će i ljudi van vaše mreže biti upoznati s vašim radom, a i zbog toga što ljudi vole da uzvraćaju. Linkedin najčešće promoviše one koji postavljaju tri do četiri sadržaja dnevno.

Pridružite se Linkdin grupama i koristite heštegove

Linkdin je domaćin hiljadama grupa koje uglavnom vode profesionalci u industriji. Grupe su jedinstvena prilika da se povežete sa različitim ljudima. Imate mogućnost povezati se i sa ljudima koju su dva nivoa povezanosti od vas samo ako ste u istoj grupi. A, to je van grupe moguće samo ako imate premium verziju Linkdina. Takođe, podržava korišćenje  heštegova. Kada koristite heštegove na ovoj društvenoj mreži, uverite se da su povezani sa vašim sadržajem, kompanijom i poslom. Potrudite se da ne koristite više od šest dnevno.

BONUS KLIP Pogledajte vesti o Expo 2027:

@bizportal.rs

Đerdap i Gazela predstavljeni na EXPO #biz #bizportal #expo #fypシ゚ #fyp #foryoupage

♬ original sound – BizPortal.rs

Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.

Najnovije