“Ovo je najmoderniji auto-put u našoj zemlji”: Vučić na otvaranju deonice Kruševac – Trstenik- Vrnjačka Banja na Moravskom koridoru (FOTO)
Predsednik Srbije otvara deonicu auto-puta Kruševac – Trstenik – Vrnjačka Banja
Auto-put će povezati tri okruga: Rasinski, Raški i Moravički i postojeće koridore i auto-puteve
Blic
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovaće danas otvaranju deonice Kruševac – Trstenik – Vrnjačka Banja na auto-putu E-761.
Vučić stigao na otvaranje Moravskog koridora. Otvaranju prisustvuju i premijer Miloš Vučević i američki ambasador Kristofer Hil.
Blic preporučuje
– Sad smo potpisali memorandum i krećemo da radimo pripreme za izgradnju brze saobraćajnice Kraljevo – Ušće – Raška – Novi Pazar – kazao je on. Ističe da ćemo moći da razvijamo i religijski turizam.
Ističe da ćemo moći da razvijamo i religijski turizam. Najavio je nove investicije, dodao da voli da ide u Ljubostinju.
– Iz meni nepoznatog razloga divno se osećam u Ljubostinji. Sad će mi do nje biti potrebno 1 sat i 20 minuta iz Beograda – rekao je Vučić.
Dodaje da se menja lice Srbije i da je ovo “drugačiji krvotok”.
– Svuda su postavljene elektronske table i svuda dobijate informacije i o promenama vremenskih prilika i gužvi na putu, da li se nesreća dogodila… Na svakom mestu imate dostupnost interneta. To su važne stvari. Ne morate da gledate u telefon, imaćete sve informacije na ovim tablama – kazao je on.
Auto-put do Požege najkasnije do leta
– Auto-pu do Požege biće otvoren najkasnije do kraja jula. To je velika stvar, otvara nam se sve ka Užicu i Zlatiboru, doda je Vučić.
Kako je najavio Vučić danas će se otvoriti “novih 30 kilometara velelepnog, digitalnog i najšireg auto-puta u Srbiji” .
– Na istoku Srbije moramo mnogo da radimo.
Zlatibor je skočio, Sokobanja pala
– Moramo da pravimo izlaz puta kod Aleksica, a to će mnogo da nas košta. Od Beograda do Loznice će trebati sat i 15 minuta, sve je gotovo, ali problem su trenutno papiri. Kuzmin i Sremska Rača je gotov projekat, ali završavamo i čitavo Podrinje.
Dužina celog Moravskog koridora je 112 kilometara, a kako je ranije najavljivano kompletan auto-put biće završen do kraja 2025, tačnije tada će biti završena i poslednja deonica od Vrnjačke Banje do Adrana.
Kompletnom izgradnjom koridora povezaće se pola miliona ljudi
Kompletnom izgradnjom koridora povezaće se 500.000 ljudi, jer će na njegovoj trasi biti Kraljevo, Kruševac, Vrnjačka banja i Trstenik.
To će biti najmoderniji i prvi digitalni auto-put u našoj zemlji, jer će duž njegove trase biti postavljeni optički kablovi i digitalna oprema koji će omogućiti besplatan bežični internet i najmoderniji sistem upravljanja saobraćajem.
Od postojećih auto-puteva u Srbiji je širi za 1,6 metara.
Trenutno je za saobraćaj otvoreno 28 kilometara koridora i to deonice od Pojata do Makrešana i od Makrešana do Koševa kod Kruševca.
Povezaće Rasinski, Raški i Moravički okrug
Moravski koridor povezaće tri okruga: Rasinski, Raški i Moravički, sa koridorima 10 i 11, odnosno spajaće auto-puteve Miloš Veliki i Beograd-Niš.
Moravski koridor čine tri deonice: Pojate-Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac-Adrani dužine 53,88 kilometara i Adrani-Mrčajevci-Preljina dužine 30,66 kilometara.
Radovi na izgradnji Moravskog koridora – auto-puta od Pojata do Preljine su počeli polovinom decembra 2019. ceremonijom u mestu Jasika, blizu Kruševca, kada je najavljeno da će ceo auto-put biti gotov za četiri godine.
Projektovan za brzinu od 130 kilometara na sat
Tokom izgradnje koridora ranije je najavljeno i da će biti regulisan tok Južne Morave i njenih pritoka u dužini od 68 kilometara.
Auto-put je projektovan za brzinu do 130 kilometara na sat, imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.
Vlada Srbije je sa američko-turskim konzorcijumom Behtel-Enka 5. decembra 2019. potpisala komercijalni ugovor o izgradnji Moravskog koridora u vrednosti od 745 miliona evra, a predviđeni su i dodatni radovi i direktni i indirektni materijalni troškovi od 20 odsto.
(Tanjug)