Stanko Stamenković | 17:29 | 15.03.25 Biz info
Najbolju ponudu za kupovinu poslednjeg aviona bivšeg državnog avio-prevoznika Montenegro Erlajnsa dao je Bojan Dragaš. Navedena odluka još nije postala pravosnažna. Nakon pravosnažnosti odluke, stečajni upravnik će pristupiti prodaji, saopšteno je Vijestima.
Foto: Michael Derrer Fuchs / Shutterstock.com
Prema informacijama “Vijesti” Dragaš je biznismen iz Sjedinjenih Američkih Država crnogorskog porekla. Ponudu na oglas stečajne uprave dao je preko ovlašćenog zastupnika, a planira da avion rastavi i prenese na drugu lokaciju gde bi od njega napravio restoran.
Stečajni upravnik je 7. marta doneo odluku o izboru Dragaša kao najpovoljnijeg ponuđača za avion tipa “foker 100”, po ceni od 57.000,68 evra. On je dao najveću ponudu gde je početna cena za ovaj avion bila 23.900 evra, ostala dva učesnika imali su niže ponude. Krajem prošle godine isti avion bio je na prodaji za 33 hiljade evra, ali tada nije bilo kupaca.
Avion nema motore ni glavne instrumente i već duže od pet godina se nalazi na sporednoj pisti podgoričkog aerodroma.
Sagovornik “Vijesti” kazao je da se može izrezati na više delova i ponovo sastaviti na nekoj drugoj lokaciji, kao i da postoji trend u svetu da se od havarisanih i otpisanih aviona koji više ne mogu biti u plovidbenom stanju prave restorani, kuće, izložbeni, prodajni i drugi objekti.
Početkom februara kada je oglašena prodaja ovog poslednjeg aviona iz bivše flote crnogorskog nacionalnog prevoznika za 23.900 evra, osnivač Montenegro Airlinesa i dugogodišnji direktor do 2013. godine Zoran Đurišić apelovao je da država, Aerodromi ili nova acrnogorska avio-kompanija “ToMontenegro” kupe ovaj avion i pretvore ga u muzejski eksponat koji bi bio izložen na podgoričkom aerodromu. Međutim državne kompanije nisu bile ni među ponuđačima, pa ovaj nekadašnji simbol crnogorske avijacije dobija privatnik.
Stečajna uprava od prodaje imovine bivše avio-kompanije prihodovala je 2,2 miliona evra računajući poslednji oglas iz decembra prošle godine, jer prodaja na osnovu oglasa iz februara ove godine još nije potvrđena od stečajnog sudije.
Stečajnim poveriocima do sada nije isplaćivan novac iz stečajne mase.
“U dosadašnjem toku stečajnog postupka nisu vršene isplate stečajnim poveriocima, a isplate će se vršiti kada se za to steknu zakonski ulovi, odnosno kada se okončaju sudski postupci koji se vode radi utvrđivanja osnovanosti potraživanja stečajnih poverilaca”, saopštili su iz Privrednog suda.
Stečajna uprava je ranije priznala 33,8 miliona potraživanja od bivše avio-kompanije, od ukupno prijavljenih 169,7 miliona. Pred Privrednim sudom je u toku više parnica zbog osporenih potraživanja.
Tako da do sada skupljeni iznos novca od prodaje imovine ne može da pokrije ni deset odsto potvrđenih potraživanja. Iz Privrednog suda nisu odgovorili šta je još ostalo od imovine bivše kompanije koja nije prodata.
“Za unovčenje (prodaju) je preostao deo pokretne imovine, i nepokretna imovina, dok je deo bivše upravne zgrade, koja se nalazi u Beogradskoj ulici, izdat u zakup kompaniji ‘ToMontenegro’. Plan je da se i ta imovina, kao i sva druga imovina stečajnog dužnika unovči”, saopštili su iz Privrednog suda.
Agencija za zaštitu konkurencije rešenjem u septembru 2020. godine naložila je tadašnjem Ministarstvu saobraćaja da obustavi svaki dalji vid državne pomoći Montenegro Erlajnsu i pokrenula je ispitni postupak za dotadašnje državne pomoći ovoj kompaniji. Nova Vlada 26. decembra na pres konferenciji saopštava da više ne može da uplaćuje novac avio-kompaniji, a već narednog dana odbor direktora (koji je još bio iz prethodne vlasti) donosi odluku o obustavi svih letova.
BONUS KLIP Pogledajte vesti o EXPO2027:
@bizportal.rs Duh igre i u osnovnim školama #biz #bizportal #expo #fypシ゚ #fyp #foryoupage
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.