4.8 C
Belgrade
Sunday, December 21, 2025

TOP 10 HORORA SA NAJŠOKANTNIJIM KRAJEVIMA O ovim legendarnim scenama se i danas raspravlja

-

Film “Magla” (2007.) donosi brutalan preokret pun emotivne snage.

“Nasleđeno zlo” (2018.) kombinuje psihološki i natprirodni horor s uznemirujućim završetkom.

Najbolji horori su oni koji publiku ostavljaju u šoku do samog kraja, a istorija žanra prepuna je upravo takvih primera. Tokom godina, horor se razvio u jedan od najuspešnijih filmskih žanrova, a njegova snaga ne jenjava.

Brojni filmovi su nas prestravili od početka do kraja, ali ono što neke od njih čini nezaboravnima upravo su njihovi završeci.

Ovo je deset horora sa najlegendarnijim završecima o kojima se i danas raspravlja, piše Collider.

10. “Magla” (2007.)

Radnja prati stanovnike malog grada koji se nađu zarobljeni u supermarketu nakon što se spusti tajanstvena magla, donoseći sa sobom horde čudovišta iz druge dimenzije. Umesto tipičnog kraja u kojem preživeli pobegnu ili postanu žrtve, film donosi okrutan preokret.

Protagonista Dejvid (Tomas Džejn) doživljava potpuni slom – samo nekoliko trenutaka nakon što je iz milosrđa ubio sopstvenog sina i prijatelje kako bi ih poštedeo sudbine gore od smrti, shvata da je spas bio nadohvat ruke. Činjenica da su bili toliko blizu sigurnosti čini ovaj sumorni i brutalni završetak jednim od najpotresnijih u istoriji kinematografije.

9. “Invazija trećih bića” (1978.)

Rimejk klasika (Invasion of the Body Snatchers) iz 1956. godine podiže jezivi koncept vanzemaljskih dvojnika na novi nivo. Donald Saterland igra Metjua Benela, poslednju nadu San Franciska u borbi protiv vanzemaljaca koji potajno zamenjuju ljude. Međutim, u samoj završnici, film otkriva da je i on podlegao.

U trenutku kada sretne poslednju preživelu, Nensi (Veronika Kartrajt), on odbacuje ljudsku masku, upire prstom u nju i ispušta jedan od najjezivijih krikova u istoriji filma. Ovaj beznadežni kraj savršeno prikazuje nezaustavljivu propast čovečanstva.

8. “Šesto čulo” (1999.)

Režiser M. Najt Šjamalan proslavio se upravo zahvaljujući šokantnim preokretima, a “Šesto čulo” je njegov najpoznatiji primer. Brus Vilis igra dečjeg psihologa dr. Kroua koji pomaže dečaku Kolu (Hejli Džoel Osment) sa njegovom sposobnošću da komunicira sa mrtvima.

U jednom od najpoznatijih filmskih preokreta, na kraju se otkriva da je Krou sve vreme zapravo bio duh, ubijen na samom početku filma. Taj šok je savršeno pripremljen kroz ceo film, a njegova emotivna snaga ne slabi ni nakon višestrukih gledanja.

7. “Noć živih mrtvaca” (1968.)

Remek-delo Džordža A. Romera zauvek je promenilo žanr horora. Priča prati grupu ljudi koja pokušava da preživi noć na farmi dok ih opsedaju zombiji. Nakon što su gotovo svi podlegli, jedini preživeli, Ben (Duane Džons), dočeka jutro.

Međutim, tada sledi tragedija. Kada se čini da je najgore prošlo, Bena zamene za zombija i ubije ga grupa naoružanih ljudi – upravo onih koji su došli da spasu preživele. Taj ironični i antiklimaktični kraj deluje kao udarac u stomak i brutalno prikazuje surovu realnost zombi apokalipse.

6. “Nasleđeno zlo” (2018.)

Jedan od najstrašnijih filmova 21. veka, “Nasleđeno zlo” Arija Astera majstorski spaja psihološki i natprirodni horor. Toni Colet igra Eni, majku koja nakon porodične tragedije polako shvata da je njena porodica meta demonskog kulta.

Osećaj teskobe prožima ceo film, a vrhunac donosi strašnu spoznaju da je sve bila nameštaljka. Završava zaposednutim telom sina Petera (Aleks Volf), u čije telo ulazi demon Paimon. To je duboko uznemirujući kraj koji gledaoca ostavlja zbunjenim i prestravljenim.

5. “Psiho” (1960.)

Alfred Hičkok je ovim psihološkim trilerom postavio nove standarde žanra. Priča o mladoj ženi ubijenoj u zabačenom motelu kulminira jednim od najpoznatijih preokreta svih vremena.

Na kraju se otkriva šokantna istina: ubica nije majka vlasnika motela, već sam vlasnik, Norman Bejts (Entoni Perkins), koji pati od disocijativnog poremećaja identiteta i preuzima majčin lik. Poslednji kadar, u kojem Normanova “majčinska” ličnost u potpunosti preuzima njegov um dok se zastrašujuće smeši u kameru, jedan je od najjezivijih prizora ikada snimljenih.

4. “Slagalica strave” (2004.)

Džejms Von je ovim mračnim i brutalnim trilerom definisao horor 2000-ih. Dva stranca bude se u zaključanom kupatilu, primorani da igraju smrtonosnu igru serijskog ubice. Na samom kraju, kada se čini da je jedan od njih uspeo da pobegne, sledi šok.

“Leš” koji je sve vreme ležao na podu ustaje i otkriva se kao Džigso (Tobin Bel), mastermind cele operacije. Dok hladnokrvno zaključava poslednjeg preživelog u kupatilu, a odjavna špica kreće uz jezive krike, publika ostaje jednako zapanjena i beznadežna.

3. “Isijavanje” (1980.)

Napeta adaptacija romana Stivena Kinga u režiji Stenlija Kjubrika postala je legendarna. Priča prati Džeka Torensa (Džek Nikolson) koji polako gubi razum u izolovanom hotelu Overluk i pokušava da ubije svoju porodicu.

Njegova žena i sin uspevaju da pobegnu, a on se smrzava u snežnom lavirintu. Ipak, poslednji kadar prikazuje fotografiju sa proslave u hotelu iz 1921. godine, na kojoj se u prvom planu smeši Džek. Ovaj dvosmisleni završetak – da li je on reinkarnacija ili je hotel apsorbovao njegov duh – podstakao je bezbroj teorija i ostaje jedan od najanaliziranijih u istoriji filma.

2. “Stvor” (1982.)

Vrhunski naučno-fantastični horor Džona Karpentera majstorska je lekcija u stvaranju paranoje. Tim američkih istraživača na Antarktiku bori se protiv vanzemaljca koji menja oblik i savršeno oponaša svoje žrtve.

Film se završava dok dvojica preživelih, Mekredi (Kurt Rasel) i Čajlds (Kit Dejvid), sede na ruševinama baze, smrzavajući se i sumnjičavo gledajući jedan drugog, ne znajući da li je onaj drugi čovek ili Stvor. To je majstorski cliffhanger koji gledaoca ostavlja u stanju večite paranoje, bez jasnog odgovora.

1. “Rozmarina beba” (1968.)

Prvo mesto zauzima legendarni završetak klasika Romana Polanskog. Film prati Rozmari Vudhaus (Mia Farou), trudnicu koja postaje sve više paranoična da njene komšije imaju zle namere prema njenom nerođenom detetu. Napetost se gradi polako i metodično.

Kada konačno rodi, Rozmari sa užasom otkriva istinu: njene komšije su satanistički kult koji ju je iskoristio da rodi sataninog sina. Film se završava zastrašujuće dvosmisleno, dok Rozmari gleda u kolevku, a njena reakcija ostaje otvorena za tumačenje. Ovaj savršeno izveden i šokantan kraj s pravom se smatra najboljim u istoriji horora.

(Index)

horor (Foto: HDQuality trailers / youtube)

Najnovije