U Srbiji je od početka godine poginulo 25 osoba na putevima, šest manje nego prošle godine
Upotreba zimske opreme, pažnja prema pešacima i bezbednosni sistemi su ključni za smanjenje broja saobraćajnih nezgoda
Blic
Od početka godine na putevima Srbije poginulo je 25 osoba, što je za šest manje nego u istom periodu prošle godine, a iako statistika pokazuje poboljšanje u odnosu na januar 2024. godine, svakako je ovakav trend zabrinjavajući, rekao je za Tanjug Mirko Koković, pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja.
Iz Agencije za bezbednost saobraćaja apeluju na očekivane udarne rupe u ovom periodu godine, koje mogu uticati na nastanak i posledice saobraćajnih nezgoda, i upozoravaju na to da su pešaci posebno ugrožena kategorija učesnika u saobraćaju.
Nastradalo manje ljudi nego prošle godine
“U prve tri nedelje ove godine na putevima Republike Srbije dogodilo se 1.568 saobraćajnih nezgoda, u kojima je povređeno 740 lica i poginulo 25 lica, što je za šest lica manje nego u istom periodu prošle godine“, rekao je Koković.
Kako je precizirao, i ove godine u proseku svakog dana izgubimo jedno do dva lica.
“Iako statistika pokazuje poboljšanje u odnosu na januar 2024. godine, svakako je ovakav trend zabrinjavajući, posebno uzimajući u obzir apele nadležnih organa koji imaju uticaj na bezbednost saobraćaja”, ističe on.
Prema njegovim rečima, koliko saobraćaj utiče na zdravlje naših građana pokazuje zabrinjavajuća činjenica da je svaki treći bolnički krevet zauzet licem koje je zadobilo povrede u saobraćajnim nezgodama.
“Saobraćajne nezgode su vodeći uzrok nasilne smrti naročito kod mladih lica. Svake godine izgubimo u proseku 100 lica starosti između 15 i 30 godina”, rekao je Koković.
Uticaj zimskih uslova na nesreće
U ovom periodu, ukazuje on, na saobraćaj posebno utiču otežani zimski vremenski uslovi, kao i vožnja pod dejstvom alkohola u sadejstvu sa prekoračenjem brzine.
“Oscilacije vremenskih prilika i velike temperaturne razlike jako negativno utiču na stanje u saobraćaju, kako kroz uticaj na raspoloženje učesnika u saobraćaju, tako i na samo stanje puteva i vozila“, rekao je Koković.
Foto: Rina
Zbog toga bi, kaže, svako putovanje trebalo isplanirati i proveriti vremensku prognozu, stanje na putevima i stanje našeg vozila uz obavezno posedovanje zimske opreme.
“Poseban apel je na očekivane udarne rupe u ovom periodu godine, koje mogu uticati na nastanak i posledice saobraćajnih nezgoda. Distrakcija je problem koji je konstantno prisutan kod učesnika u saobraćaju, a naročito je opasna u zimskom periodu kada je smanjena vidljivost usled magle, snega, leda i kiše, a postoji i opasnost od klizavih kolovoza kada je zaustavni put mnogo duži nego u povoljnijim vremenskim uslovima”, rekao je Koković.
Najugroženiji pešaci
Upravo iz tih razloga, naglašava, posebno ugrožena kategorija učesnika u saobraćaju su pešaci, na koje bi vozači trebalo posebno da obrate pažnju.
“Takođe, apel pešacima je da budu posebno oprezni, da na pešački prelaz stupaju tek kada se uvere da je isti bezbedan, odnosno da je vozilo koje im se približava dovoljno daleko i da pokazuje nameru da uspori. Boja odeće pešaka bi trebalo da bude što svetlija, kako bi bili uočljivi”, rekao je Koković.
Foto: Mitar Mitrović / Ringier
On naglašava da je upotreba zaštitnih sistema, kao što su sigurnosni pojas i bezbednosno sedište za prevoz dece, nešto na čemu moramo kontinuirano da radimo jer nisu na zadovoljavajućem nivou.
“Zahvaljujući njihovoj upotrebi, svake godine bismo spasili preko 100 stradalih lica”, zaključio je Koković.
(Tanjug)