Ovo takmičenje se smatra najvećim testom dometa električnih vozila na svetu, sa letnjim i zimskim izdanjem. Norveška je svetski lider kada je u pitanju prihvatanje električnih vozila.
Foto: Shutterstock
Prošle godine, devet od deset novih automobila koji su prodati u ovoj zemlji bili su električni, što znači da Norvežani imaju puno iskustva kada je u pitanju prelazak na električnu mobilnost. Ova nordijska zemlja je poznata po surovim zimama i niskim temperaturama, što je idealno okruženje za testiranje dometa električnih vozila.
Upravo zbog toga, norveški auto magazin Motor, u saradnji sa Norveškom automobilsko-federacijom (NAF), organizuje takmičenje pod nazivom El Prix već šest godina. Ovo takmičenje se smatra najvećim testom dometa električnih vozila na svetu, sa letnjim i zimskim izdanjem svake godine.
Rezultati poslednjeg izdanja zimskog testiranja El Prix su izuzetno zanimljivi. 24 nova električna vozila bila su potpuno napunjena i testirana na istoj ruti kako bi se utvrdilo koliko daleko mogu da pređu pre nego što ostanu bez energije. Novinari su zatim uporedili zvanične podatke o dometu prema WLTP standardu sa stvarnim rezultatima na terenu.
Pobednik ovog testa bio je iznenađenje. Iako je Tesla Model 3 Rear-Wheel Drive Long Range imao najduži zvanično tvrđeni domet, završio je pri samom dnu liste, sa značajnim odstupanjem između WLTP vrednosti i stvarnog dometa. Evropski testovi koriste WLTP metodologiju, dok SAD koriste EPA testove, koji često daju optimističnije brojke.
Pobednik, prema realnim rezultatima, bio je Polestar 3, koji je sa zvaničnim dometom od oko 560 kilometara prešao impresivnih 530 kilometara pre nego što je stao. To je samo 5 posto manje od zvanične vrednosti, što je drugi najbolji rezultat ikada zabeležen u zimskom testu dometa, odmah iza BMW iX3 koji je 2021. godine imao devijaciju od 4 posto.
Sledeći po redu bio je BYD Tang, kineski SUV sa sedam sedišta, sa zvaničnim dometom od 530 kilometara, koji je prešao gotovo 480 kilometara pre nego što je stao, što je odstupanje od 9 odsto. Tesla Model 3, koji je bio jedini predstavnik američkog brenda u testu, zauzeo je 21. mesto sa 24 posto većim odstupanjem između WLTP vrednosti i stvarnog dometa.
Pored velikog odstupanja u dometu, Model 3 je imao i zanimljiv problem – njegov putni računar je pokazivao netačne podatke o pređenoj distanci. Naime, iako je Tesla Model 3 i Polestar 3 stali na otprilike istoj tački, putni računar Tesle je prikazivao da je prešao 16 kilometara više nego što je to zapravo prešao. To znači da bi i vozač Tesle mislio da je prešao veći broj kilometara nego što je to stvarno bio slučaj.
Iako ovo nije prvi put da Tesla zvanične brojke dometa preuveličava, ovaj test je samo još jedan dokaz tome. To ne znači da je Tesla Model 3 loš automobil – naprotiv, ali vlasnici treba da budu svesni da informacije na ekranu nisu uvek u potpunosti pouzdane, piše Insideevs.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.