U toku je CES 2025. jedan od najvećih tehnoloških događaja koji se i ove godine održava u Las Vegasu i to od 7. do 10. januara.
Shutterstock
Ovaj sajam donosi najveće inovacije, od robota, preko automobila nove generacije, do najsavremenijih televizora.
Prve dane nakon otvaranja sajma potrošačke elektronike CES 2025, obeležilo je nekoliko zanimljivih proizvoda:
AI preuzima televizore
Veštačka inteligencija (AI) i televizori je trend koji dominira ovogodišnjim CES-om.
Samsung i LG su unapredili svoje Neo QLED, OLED, i QLED modele, sa AI funkcijama za optimizaciju zvuka, slike, personalizaciju sadržaja i preporuke.
Microsoft Copilot se integriše sa Samsung i LG televizorima, dok je Google predstavio novi operativni sistem za TV sa Gemini AI funkcijama.
Iako je još rano proceniti, AI bi mogao postati koristan alat ili samo dodatni marketinški trik u svetu televizora.
Samsung-ovi transparentni mikro led ekrani oduševili su posetioce.
Kompanija je najavila nove frižidere sa AI Hybrid Cooling tehnologijom. Ovi frižideri biće u mogućnosti da predviđaju promene temperature na osnovu upotrebe i automatski prilagođavaju hlađenje kao rezultat toga. Samsung će takođe prikazati svoj Bespoke Wall Oven, koji ima funkciju recepta podržanu AI tehnologijom.
Iako neke od ovih funkcija možda nisu potpuno nove u industriji kućnih aparata, Samsung ističe nove velike ekrane osetljive na dodir koji će biti implementirani u ove pametne kućne aparate, pružajući novi standard vizuelnog praćenja i kontrole za potrošače.
Inovacije, poput 3D printera takođe su pobrali simpatije publike
Nvidia lansirala RTX 50-seriju grafičkih kartica
Tokom otvaranja CES 2025, izvršni direktor Nvidije, Jensen Huang, najavio je novu generaciju GeForce RTX 50xx grafičkih kartica sa značajnim poboljšanjima u performansama u odnosu na RTX 40-seriju.
Acer napravio pravi laptop od školjki
Acer je predstavio Aspire Vero 16, ekološki laptop delimično izrađen od školjki ostriga. Školjke su očišćene, zdrobljene i pomešane sa više od 70 odsto reciklirane plastike iz potrošačkih proizvoda.
BMW budućnosti
BMW je prezentovao napredni sistem koji će dominirati enterijerima poznatog nemačkog brenda u bliskoj budućnosti.
Pre svega, on se sastoji iz četiri elementa. Kao prvi i najznačajniji tu je BMW Panoramic Vision, Head-Up ekran infotainment sistema koji se proteže donjim delom vetrobranskog stakla između A stubova. Iako je u pitanju celina koja je podeljena na tri dela BMW navodi da su informacije vidljive svim putnicima, piše „Blic Biznis“. Prema očekivanjima segment ispred vozača je posvećen najznačajnijim informacijama, a BMW predviđa visok stepen individualizacije.
Čak i pre zvaničnog početka ove najnovije edicije renomiranog američkog sajma, neki startapi već su uspeli da se istaknu osvojivši CES Innovation Award.
Futurističko pametno ogledalo kompanije Withings
Redovan učesnik CES-a, Withings stalno iznenađuje posetioce jedinstvenim proizvodima dizajniranim za poboljšanje praćenja svakodnevnog zdravlja. Nakon što je 2023. godine predstavio U-Scan, uređaj za analizu urina povezan s toaletom, i BeamO, uređaj za višestruke zdravstvene preglede, kompanija se vraća s odvažnim novim konceptom: Omnia.
Omnia je povezano pametno ogledalo opremljeno brojnim funkcijama koje korisnicima omogućavaju interaktivni pregled opšteg zdravstvenog stanja na prvi pogled. Koristeći veštačku inteligenciju, ogledalo prikuplja, analizira i interpretira različite vitalne zdravstvene parametre (srčano zdravlje, nutritivne trendove, funkciju pluća, kvalitet sna…) kako bi istražilo složene odnose između faktora koji utiču na zdravlje.
Težine 200 kilograma i visine preko dva metra, ovo futurističko ogledalo bilo je najveći proizvod predstavljen na CES Unveiled. Iako još nije dostupno za komercijalnu prodaju, Omnia se izdvaja kao inovacija u zdravstvenoj tehnologiji, nudeći uvid u budućnost praćenja ličnog zdravlja.
Skyted: Od maske do slušalica
Godine 2024, Skyted je privukao pažnju na CES-u maskom dizajniranom za obavljanje „tihih poziva“ na javnim mestima. Ove godine, startap iz Tuluza vraća se s novim proizvodom: Skyted 320, slušalicama koje omogućavaju privatnost tokom poziva pojačavajući glas korisnika bez ometanja onih u blizini.
Razvio ih je Stefan Hersen, bivši potpredsednik Airbusa. Slušalice koriste veštačku inteligenciju za eliminisanje pozadinske buke i poboljšanje korisničkog glasa, obezbeđujući jasnu i diskretnu komunikaciju.
Ova inovacija pruža jedinstveno rešenje za poverljive pozive na javnim mestima, sprečavajući da osetljive informacije budu prisluškivane. Takođe može pomoći 300 miliona ljudi širom sveta s govornim ili slušnim poteškoćama. Skyted 320 slušalice koštaju 240 evra.
DotDot: Deljenje neiskorišćenih mobilnih podataka
S obzirom na to da mobilni paketi sve češće nude velike količine podataka, mnogi korisnici ostaju s neiskorišćenim gigabajtima. Prepoznajući ovu situaciju, DotDot je razvio WiFi repetitor veličine džepa koji omogućava korisnicima da anonimno i sigurno dele svoje neiskorišćene mobilne podatke.
Ovaj inovativni pristup može poboljšati pristup internetu za osobe s niskim primanjima i studente s ograničenim budžetima.
U kontekstu gde inflacija opterećuje kućne budžete, ovo rešenje bi moglo biti privlačno ne samo u Evropi već i u Sjedinjenim Državama, gde su mobilni paketi notorno skupi u poređenju s Francuskom.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.