Marija Bosiljčić | 10:00 | 25.12.24 Biz info
Veza sa više od 110 destinacija, beogradski aerodrom svrstava među najpovezanije u regionu. Rast od 40 odsto u odnosu na 2018. pokazuje brzi rast i napredovanje najvećeg srpskog aerodroma. Posle 60 godina obnovljena je glavna uzletno-sletna pista.
Printscreen/Youtube
Još jedna rekordna godina iza beogradskog aerodroma. Više od osam miliona putnika pokazatelj je napretka i brzog razvoja. Kapacitet terminala proširen je za 40.000 kvadratnih metara, i 12 novih izlaza. Napredak potvrđuje i povezanost aerodroma „Nikola Tesla“ sa više od 110 destinacija i 41 zemljom.
– Aerodrom Beograd je 28. novembra pustio u rad svoju rekonstruisanu glavnu pistu, postigavši svoju glavnu sveobuhvatnu obnovu od prvog puštanja u rad pre 60 godina. Obnova glavne piste zahtevala je izgradnju potpuno nove što je bio sasvim jedinstven projekat u Evropi, kako bi se obezbedio nesmetan saobraćaj i potpuni kontinuitet usluge putnicima i operativnim prevoznicima – rekao je generalni direktor aerodroma „Nikola Tesla“ Šivoan Rem.
Završetak velikih infrastrukturnih radova označava početak rada potpuno novog aerodroma, smatraju poznavaoci. U poslednjih pet godina urađeni su novi parkinzi, prošireni prostori za čekiranje, centralizovana bezbednosna kontrola i obogaćeni komercijalni sadržaji. Pre nekoliko dana pušten je u rad novi elektronski sistem pasoške kontrole.
Na e-kapijama, vlasnici srpskih pasoša prolaze za manje od 12 sekundi.
– Naša država je od koncesionara dobila infrastrukturu. Dakle, država nije povećala svoj javni dug, nije se zadužila, odnosno, preduzeće Aerodrom Beograd se nije zadužilo, to je dato koncesionaru. Sada ide drugi deo priče, sada je šesta godina koncesije, dakle, da li će kompanija Vansi uspeti da zaradi nešto nakon što je preživela koronu, nakon što je na početku koncesije obećala, projektovala da će na kraju ovih 25 godina Beogradski aerodrom imati 15 miliona putnika – kazao je Petar Vojinović, urednik portala „Tango siks“, prenosi RTS.
Nova glavna pista, duga 3.400 metara ima četiri staze za brzi izlazak aviona koje će smanjiti vreme zauzeća piste i omogućiti avionu da je brže napusti, što značajno povećava kapacitet.
Plan Beogradskog aerodroma je da od 1. januara počne sa izmenjenim programom podsticaja kako bi privukli nove avio-kompanije, uveli dodatne destinacije i povećali frekvencije na postojećim linijama.
– Plan je da smanjimo tarife koje plaćaju avio-kompanije za korišćenje aerodroma i to je novi sistem podsticaja, osmišljen da razvije saobraćaj, i da se proširi mreža ruta. Naročito za destinacije koje mi smatramo da nisu dovoljno opslužene. Želimo da uvedemo linije u periodima dana koji nisu najprometniji – istakao je Rem.
Prema njegovim rečima, postoje tržišta od posebnog interesa koja nisu dovoljno pokrivena, kao što su Irska, Ujedinjeno Kraljevstvo i Severna Afrika.
Avio-kompanijama koje povećaju kapacitete ili broj letova, Beogradski aerodrom najavljuje ukidanje taksi za parking aviona, kako bi podstakli otvaranje baza tih kompanija u Beogradu. Naknade za putničke usluge biće snižene na sedam evra po putniku u odlasku u prvoj godini, dok će u trećoj godini rada naknada biti dva evra.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.