Novi dan i nove informacije o velikim problemima u kojima Formula 1 može lako da se nađe. FIA je upoznata sa informacijama da Mercedes i Red Bul pokušavaju da pobede pravila za 2026. i da sa većim stepenom kompresije svojim motorima donesu dodatnih 15 KS. Ferari, Honda i Audi su se žalili i zapretili da bi mogli da bojkotuju početak sezone u Melburnu.
Sada se pojavila vest da FIA, navodno, radi na kompromisu koji bi omogućio Mercedesovim motorima koji nisu u skladu sa propisima da se trkaju 2026, pod uslovom da se tim vrati na potpuno legalni pogonski agregat za 2027. Ovo toliko podseća na poteze FIA da lako može da bude istina. Naime, ako Mercedes i Red Bul budu kažnjeno, odnosno ako moraju da se pridržavaju pravila, FIA rizikuje da se pobuni čak 6 od ukupno 11 timova. Mercedes, pored svog tima, motorima snabdeva Meklaren, Vilijams i Alpinu, dok Austrijanci i Ford razvijaju agegat za Red Bul i Rejsing Buls.
F1 motor foto Mercedes AMG F1
Šta bi se dogodilo da Ferari radi u “sivoj zoni”?
Sa druge strane, postoji scenario koji bi se najmanje svideo fanovima i koji bi mogao da uzdrma ugled Formule 1. FIA može da im dozvoli da se takmiče i da se suoči sa protestima ostalih timova. U tom slučaju, korisnici Mercedesovih i Red Bul motora bi bili diskvalifikovani nakon trke na žalbu, recimo, Hasa ili Kadilaka koji koriste Ferarijeve motore, bez direktnog mešanja Skuderije.
Šarl Lekler foto EPA SEM VAN DER WAL
Italijani traže da se timovi kazne
Šta god da FIA odluči, nova sezona bi mogla da donese brojne probleme koji bi kulminirali već od starta u Melburnu, 8. marta. Ali, to je posao kojim FIA mora da se bavi, a ne samo da “skida kajmak” sa profita vrednog više milijardi evra. Ako pogledamo raspored snaga, jasno je da ekipa iz “sive zone” ima jače karte u rukama, sa Meklarenom, Mercedesom i Red Bulom. Italijanski mediji pozivaju “na pravdu” uz komentare da je “svima jasno šta bi se dogodilo sa Ferarijem da krši propise!” Sigurno je da ćemo u narednim danima i nedeljama da slušamo dosta različitih priča o tome ko je u pravu, ako nije.
Toto Volf je ostao bez Luisa Hamiltona i ne može da dozvoli da ode i Džordž Rasel foto EPA-EFE/MARTIN DIVISEK
Međutim, jasno je da FIA pred kraj decembra ne može da Mercedes i Red Bul vrati na početak, na tablu za crtanje jer bi to moglo da ugrozi sezonu od koje se očekuje da bude najinteresantnija u istoriji Formule 1. Ferari kao Ferari nije dovoljno snažan i uticajan da udari na timove koji dominiraju u šampionatu konstruktora još od 2010. i prve titule Red Bula.
Pročitajte još








