Vest o besplatnom javnom prevozu u Beogradu preneli svetski mediji: Evo kako o tome pišu u Nemačkoj, Francuskoj, Kini…
Javni prevoz u Beogradu će biti besplatan od 1. januara 2025
Beograd postaje jedini grad u Evropi sa besplatnim gradskim prevozom za više od pola miliona ljudi
- Jelena Peranović Novinarka rubrika društvo i Beograd na Blic
Vest da će javni prevoz u Beogradu od 1. januara 2025. godine biti potpuno besplatan, te da više niko neće morati da plaća kartu, odjeknula je u Srbiji, ali i u Evropi, stigla je čak i do Kine. Brojni strani mediji od juče prenose izjavu gradonačelnika Beograda Aleksandra Šapića o novitetima u funkcionisanju gradskog prevoza u prestonici.
“Dojče Vele”, “France 24”, “Radio France (RfI)”, “China.org”, “Yahoo”, “eKathimerini”, grčki portal “In” samo su neki od medija na kojima se našla vest o besplatnom javnom prevozu u Beogradu.
U Beogradu od 1. januara nema više plaćanja karata za prevoz
Podsetimo, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić juče je na pres konferenciji predstavio planove Grada za 2025. godinu, gde je najavio besplatan javni prevoz u Beogradu od 1. januara.
On je istakao i da to znači da više nema plaćanja ni dnevnih, ni mesečnih karata.
– Nema plaćanja karata, nema ni mesečnih karata, niti popusta. Ovom merom Beograd postaje jedini grad u Evropi sa vise od pola miliona ljudi koji ima besplatan javni gradski prevoz – rekao je Šapić.
On je podvukao da je u toku najveća reforma javnog prevoza i najavio je da će se u naredne tri godine potpuno obnoviti čitav vozni park.
– Do kraja 2025. neće biti autobusa starijih od dve godine na gradskim ulicama, kako od privatnika tako i gradskih. Sad nam je stiglo četrdeset, pedeset vozila stiže i čitave naredne godine sukcesivno će stizati. Tokom 2025. stižu i prvi tramvaji za koje smo nabavku već završili, njih 25, a do kraja 2027. zadali smo sebi zadatak da za sve trolejbuse, njih sto, i preostalih 120 tramvaja obezbedimo sredstva, možda kroz privatno-javno partnerstvo ili ćemo to mi učiniti, kako bi i svi oni bili zamenjeni novim vozilima. Cilj je da na kraju 2027. imamo sva nova vozila, bez naplate javnog prevoza, što nijedan grad u svojoj istoriji u ovako kratkom periodu nije uradio. To možda zvuči kao nemoguće, ali i mnoge druge stvari koje su danas realnost i koje su urađene delovale su nemoguće. To je realnost otkad je ova Gradska uprava počela da donosi važne i teške, ali hrabre i odgovorne odluke, koje su uvek bile poduprte dobrim planom – rekao je Šapić.
Ovi mediji navode i da je srpska prestonica jedan od retkih većih u Evropi bez podzemnog sistema javnog prevoza, ali da je građanima metro obećan za 2030. godinu.