-3.2 C
Belgrade
Friday, January 17, 2025
HomeVestiKako postati brilijantan govornik: Evo kako da unapredite veštine poslovne komunikacije

Kako postati brilijantan govornik: Evo kako da unapredite veštine poslovne komunikacije

-

Biznis Saveti

Kako postati dobar govornik: Ključne veštine poslovne komunikacije

Dobra poslovna komunikacija je ključna u poslovnom svetu

Pristupite svakom razgovoru s objektivnim stanjem uma i potkrepite izlaganje činjenicama i podacima

Dobra poslovna komunikacija od izuzetne je važnosti u poslovnom svetu. Bilo da je reč o razgovoru za posao, razgovoru s klijentima i partnerima ili informativnom govoru, ta veština je danas ključna. Pa kako ostvariti uspešnu poslovnu komunikaciju?

Foto: shutterstock

.

Bez obzira koliko pedantno planirate svoje reči, nikad ne možete kontrolisati kako će drugi primiti vašu poruku. Ipak, neke stvari zavise od vašeg uticaja, kao na primer ritam, intenzitet, i glasnoća. Ako znate šta je u vašoj moći, lakše ćete se pripremiti i maksimalno iskoristiti svaku priliku za komunikaciju na poslu.

Blic preporučuje

Evo kojih pet saveta nudi poslovna stranica Entrepreneur.com.

Nikad nemojte doći nepripremljeni

Mislite pre nego što govorite. Većina nas najbolje funkcioniše kad imamo vremena da procesuiramo sopstvene misli pre nego što ih podelimo. Ako je razgovor ili sastanak vredan vašeg dragocenog vremena, uzmite nekoliko minuta kako bi pripremili nacrt govora. Za izuzetno bitan razgovor, pokušajte s osobom od poverenja da izvežbate razgovor kako bi uklonili sitne greške.

Stavite se u perspektivu slušaoca

Dok oblikujete govornu strategiju, stavite se u kožu onoga ko će vas slušati. Tako ćete osigurati balansiran pristup i pripremićete se da, osim potkrepljenja sopstvenog stanovišta, naučite i da branite potencijalna pobijanja i nesuglasice.

Foto: shutterstock

.

Budite spremni na različite odgovore

Niko ne može da predvidi sa stopostotnom sigurnošću kako će drugi reagovati. Poboljšajte šanse za uspešan razgovor tako da iščekujete negativne odgovore i upite. Tako će vas drugi teže uhvatiti nespremne.

Neka vas vode razum i logika kroz poslovnu komunikaciju

Ako tvrdnju iznosite s razumom i logikom, manja je verovatnoća da ćete naići na neprijateljstvo. Ključno je pristupiti svakom razgovoru s objektivnim stanjem uma, a svoje izlaganje, ako je moguće, potkrepite činjenicama i podacima.

Foto: shutterstock

.

Iako prethodna tačka naglašava važnost objektivnosti, važno je zapamtiti da emocije često nadvladaju logiku. Nemojte potceniti moć koju osećanja mogu imati u nečijoj percepciji izgovorenog – naučite koje emocije vaše reči mogu pobuditi.

I na samom kraju, težite da budete ne samo efikasan govornik, nego brilijantan govornik. Vaša će poruka biti jasnija ako je vrhunski artikulišete. Nećete uvek biti savršeni, pogotovo ne na početku, ali ako ciljate na izvrsnost, najbrže ćete uspeti.

(Izvor: Stratego)

Najnovije