Anna Wintour planira da imenuje novog urednika američkog Voguea.
Ona će i dalje zadržati svoju vodeću ulogu u Condé Nastu i globalnom Vogueu.
- Ivan Radojčić Ivan Radojčić je urednik Blic Good Life
Neka modne Igre gladi počnu.
Foto: Profimedia
U potezu koji deluje nestvarno, Anna Wintour, svemoćna kraljica glossy stranica i naočara koje nikada ne skida, objavila je da traži novog šefa uredničkog sadržaja za američki Vogue. Da, dobro ste pročitali—nakon gotovo četiri decenije na čelu najsvetije modne knjige, žena koja je od paž frizure napravila globalni simbol moći konačno, naizgled, možda, blago popušta uzde.
Preporučujemo
Ali ne brinite—Anna ne ide nigde. I dalje je glavna editorijal direktorka Condé Nasta i globalna urednička direktorka Voguea. I dalje vlada Condé carstvom sa autoritetom renesansnog pape koji vitla Chanel lepezom. Ali sada, u velikoj tradiciji monarha koji upravljaju grandioznim carstvima, Anna — delegira. Da, američki Vogue dobija kopilota. Ili barem trezvenog vozača dok Anna leti za Pariz, Mumbai ili koje god tržište najviše žudi za njenim ledenim pogledom i odobravanjem bez osmeha.
U eri brze mode i influenserskog haosa lako je zaboraviti da Vogue i dalje ima težinu — i to pre svega zahvaljujući tome što Anna Wintour i dalje drži čas. Još od 1988. godine, i one prve naslovne za koju je štamparija mislila da je greška, transformisala je ustajali magazin u kulturni barometar. Politika, film, tehnologija, tenis — ako je Anna stavila u Vogue, to je službeno kul.
Ali od kako je Condé Nast 2020. preuredio svoj urednički sistem i sve svetske edicije stavio pod jednu (naravno, savršeno krojenu) kapu, Annin posao je eksplodirao. Ona sada nadgleda sve — GQ, Vanity Fair, Glamour, čak i Bon Appétit — širom sveta. Jedini izuzetak? The New Yorker, koji čuva David Remnick kao što Frodo čuva Prsten.
Zato i nije iznenađenje što traži desnu ruku koja bi preuzela američku matičnu ediciju. Američki Vogue je i dalje zlatna guska Vogue imperije, i dok svaka druga zemlja — od Indije do Italije — već ima svog „šefa uredničkog sadržaja“, u Americi je to bila… pa, Anna.
Do sada.
Očigledno pitanje: ko bi uopšte mogao da preuzme tu ulogu, a da se ne pretvori u ledenu statuu pod pritiskom Anninog pogleda? Nova generacija urednika tiho se uspinje modnim lestvicama, šapatom pominjući održivost, digitalnu ekspanziju i inkluzivne piste, sve u nadi da neće završiti kao sledeći predmet podsmeha na The Cut-u. Imena će isplivati. I brzo potonuti.
Ova nova pozicija nije samo pitanje budućnosti američkg Voguea, već i cele industrije. Ovo je sukcesija bez drame (navodno), jer čak i Anna mora, kad tad, da olabavi raspored. Ima 75 godina. U nekom trenutku, i najlegendarnoj urednici treba jedan utorak kada neće pregledati naslove ili odobravati materijal iz Condé Nast Kine.
Ali da ne bude zabune — Vogue posle Anne nije stvarna stvar. Možda će neko naslediti titulu, ali ne i moć. Novi urednik će odgovarati — Anninom timu. Ići će na Met Galu — čiju domaćicu je Anna. Potpisivaće naslovne strane — koje Anna mora da odobri. Piti zeleni sok — koji je prethodno testiran od strane njenog asistenta.
Šta nam ovaj potez govori o modnim medijima u 2025? Da čak i u doba TikTok stilista i Substack skincare proroka, stara garda i dalje drži krunu. Da tradicionalni mediji, iako tanji nego što su bili 2003, i dalje imaju moć da krunišu, canceluju i posvete.
I da kad Anna Wintour samo malo pomeri naočare, cela industrija se trgne.