Boško Bubanja predsednik udruženja Event Industrije Srbije ističe da kada bi se ugrubo gledala ponuda cene bi se kretale od 20-30 evra po osobi, pa do nekih 400-450 evra po osobi.
– Mlađa populacija bira klubove gde će platiti ulaz dvadesetak evra i onda cena zavisi od toga šta će konzumirati od hrane, pića, gde će biti smešten! Na primer za 50 evra uglavnom imamo ulaz i osnovno piće, za 1.000 separe za desetak ljudi. Ali, čak i u najskupljim mestima gde doček košta oko 300 evra po osobi, cena zavisi od programa – kaže Bubanja.
Ističe da cene nisu nikakva bahatost ugostitelja, već da zavise isključivo od izvođača koji će se tu pojaviti.
– Na primer u objektu gde se plaća 300 evra po osobi vi možete naći i mesto za 120 evra. Onaj ko želi da bude pored bine, odnosno pored samog izvođača ili da ima veći komfor, on mora da plati više – kaže Bubanja.
Najskuplja mesta najbrže se rasprodaju
– Ljudi koji žele da prisustvuju određenom programu ili čuju određenog izvođača, ali ne mogu ili ne žele da plate ulaz, mogu slušati sa strane. S druge strane, postoje oni koji žele komfor i spremni su da plate više za najbolja mesta, iako ih program manje zanima – kaže Bubanja.
Ističe da prodaja ide dobro, pogotovo u Beogradu, na Zlatiboru i Kopaoniku, koji privlače mnoge turiste.
Foto: Blic TV / screenshot
– Skupa mesta se brzo rasprodaju, dok još ima dostupnih u većini objekata – kaže Bubanja.
Cene za doček Nove godine u ugostiteljstvu svake godine rastu za 10-15%, prateći inflaciju. Ipak prema rečima Bubanje, ove godine nema značajnih povećanja cena.
– Dokle god postoje ljudi spremni da plate, situacija je prihvatljiva – ističe Bubanja.
Ugostitelji često reklamiraju svoja mesta kao vrednija, posebno među tinejdžerima, stvarajući različite zone (zelene, crvene, zlatne, srebrne) koje se razlikuju po ceni.
Troškovi putovanja i turizam u Srbiji
Hoteli su popunjeni kako u Beogradu, tako i u unutrašnjosti. Iako su cene visoke, očigledno je da ima dovoljno klijenata koji to žele da plate, kaže Seničić.
– Ima sve više stranaca i to stvarno podiže cenu! Cene hotela u Beogradu su preskupe, ali 70 odsto hotela je popunjeno tokom cele godine! I to onih najskupljih! Ta cena ima svoje tržište i ono je popunjeno! Veća potražnja podiže cenu, manja potražnja obara cene – kaže Seničić.
Foto: Blic TV / screenshot
Seničić ističe i da najveći trošak tokom dočeka i reprize u ugostiteljskim objektima, restoranima i hotelima, čine honorari izvođača i planirani programi. Visoki honorari izvođača diktirani su tržištem. Atraktivni programi na gradskim trgovima i u turističkim destinacijama poput Crne Gore, Barija, Tivta, Budve i Herceg-Novog, privlače veliki broj ljudi, što se vidi po interesovanju tržišta, kaže Seničić.
Ako hoćete da se provedete za manje para slavite Novu godinu na trgovima
Ukoliko hoćete da potrošite manje para, slavite Novu godinu na nekom od trgova, savetuje Seničić.
Pročitajte još
– Mladi iz Beograda već godinama idu na proslave u druge gradove Srbije, poput Novog Sada, Niša i Kragujevca, gde mogu iznajmiti apartmane za oko 50 eura dnevno i uživati u povoljnijem provodu. Iako je vreme često hladno, atraktivni izvođači kao Dino Merlin, Petar Grašo i Severina privlače ljude. Postoje i paket aranžmani, poput onog u Dubrovniku, koji nude vrhunski program – kaže Seničić.
Cene padaju nakon zimskog raspusta
Nakon školskog zimskog raspusta cene u zimskim centrima će biti za 20 odsto niže. kaže Seničić.
– To je stvar tržišta. Čim padne malo interesovanje, odmah cene počnu da padaju! Oni koji mogu da decu ne pošalju 20. mogu da iskoriste nešto niže cene da odu na skijanje – kaže Seničić.
Matinei kao opcija za starije
Postoje ozbiljni lokalni u Beogradu, odnosno klubovi, koji su među najpopularnijim mestima u gradu, koji zapravo ne prave doček, nego im traje matine negde do 22 časa, 22:30 i tu se završava. To je negde za ljude dobro, za goste dobro, zato što nemaju onu formalnost u smislu toalete. Haljina, frizura, šminka i tako dalje. Znamo kako je frizer 31. gde ga naći, kako ga naći šminkera – kaže Bubanja.
Foto: Blic TV / screenshot
Ističe da matinei pružaju malo neformalniju proslavu, za njih nije potrebna rezervacija, niti je potrebno da se po osobi potroši od 50 do 300 evra.
– Ulaz je tu uglavnom slobodan, plati se piće po utrošku, ljudi se lepo provedu do 20 časova,
Putovanja tokom decembra
Tokom decembra, naši sugrađani su rado putovali u evropske gradove i zemlje okruženja, što je uvek atraktivno u ovo doba godine. Istanbul, Sofija, Temišvar, Budimpešta, Segedin, Beč i Prag su bili među najpopularnijim destinacijama. Adventski sajmovi su posebno privlačili posetioce pred Novu godinu, dok su Severna Italija i letovi ka jugu Evrope, poput Portugala, postajali sve pristupačniji zahvaljujući direktnim letovima iz Srbije za Lisabon i Porto. Isto važi i za Španiju, sa destinacijama poput Valencije, Malage i Barselone koje su bile vrlo tražene, ističe Seničić.
Unutar regiona, Ohrid je bio omiljena destinacija za zimovanje i proslave Nove godine. U Bosni i Hercegovini, Sarajevo, Trebinje i Banja Luka su bile popularne među našim turistima.
Planiranje letnjih putovanja
Kako ističe, pripreme za letnje aranžmane već su počele, ističe on.
– Pripreme za letnje aranžmane su već počele pre mesec dana, sa velikim popustima za rane rezervacije, ponekad i do 45%. Iako su poskupljenja za narednu sezonu značajna, prosečno između 10% i 17-18%, trenutan “first minute” popust može pomoći da se ti troškovi neutralizuju. Putnicima se savetuju da iskoriste ovu priliku i isplaniraju svoje letnje odmore dok su ponude još povoljne, s opcijom plaćanja na rate – rekao je direktor JUTE Aleksandar Seničić u “Jutro na Blic”.
Foto: Blic televizija / Ringier