Desetak dana ostalo je do početka prodajne kampanje za model FIAT Grande Panda čija će se električna verzija sklapati u fabrici u Kragujevcu. Dosta toga nije do kraja otkriveno, od cene na većini tržišta, preko paketa opreme, do datuma isporuke. Evo šta znamo do sada.
Hibridna verzija bi trebalo da otopi led i dobije prednost u prodaji u odnosu na Grande Pandu EV. O tome je pričao i Žan Filip Imparato, jedan od vodećih ljudi u Stelantisu zadužen za Evropu. Imparato je rekao da jedina stvar koju neće uraditi ove godine je „smanjivanje dostupnosti modela sa motorima na unutrašnje sagorevanje“ da bi veštački naduvao udeo na tržištu električnih vozila. Umesto toga, on će nastojati da proširi hibridnu ponudu svoje kompanije, posebno u segmentima malih automobila, gde se EV opcije smatraju preskupim.
Rezanje modela sa SUS motorima je nešto štp ne mogu da podnesem. Ja to ne podržavam, ne želim to da radim. To je poslednja odluka koju ću doneti. To će biti drama za industriju, za naše ljude, za naše fabrike… Žan-Filip Imparato
Imparato je za „Auto Ekspres“ pojasnio da strategija znači da on i njegov izvršni tim mogu da povećaju proizvodnju električnih vozila ako vide porast potražnje, ili da je uspore ako apetit prestane. Evropski šef kaže da mora da gleda „dva meseca unapred”, na primer, da se zalihe za mart zatvaraju već krajem januara.
Znači, vozači u Evropi će da odluče – hibrid ili EV? Cena? Kragujevačka Grande Panda se, za sada, zvanični nudi u Francuskoj, za 24.900 evra, i Holandiji gde startuje od 25.990 evra. Čak se pojavilo i nekoliko fotografija salona u Holandiji u kojima može da se pogleda Grande Panda EV.
I, prvi komentari su baš pozitivni. Potencijalnim kupcima se sviđa retro stil italijanskog gradskog automobila koji ih, bar na trenutak, vraća u bezbrižne 80. godine prošlog veka. Na oba tržišta ponuđena su dva paketa – osnovni RED i bogati La Prima. Razlika u ceni je 3.000 evra. Nisam uspeo da pronađem precizniji spisak standardne i dodatne opreme, ali pretpostavlja se da će Grande Panda dosta toga da deli i sa „tehničkim bratom blizancem“ modelom Sitroen C3.
Tako bi verzija RED trebalo da ima točkove od 16 inča, ali sa ukrasnim poklopcima. Aluminijumske felne (17 inča) dolaze sa paketom La Prima. Naravno, klima-uređaj se podrazumeva, kao i LED dnevna svetla, šest vazdušnih jastuka, elektro podizači prednjij prozora, mogućnost punjenja na DC punjačima do 100 kW, tri režima vožnje (eko, normal i sport) i brojni sistemi bezbednosti koji su karakteristični za modele B segmenta. Sve ovo možemo samo da pretpostavimo u poređenju sa Sitroenom C3, a kompletan spisak opreme i cenovnim trebalo bi da bude dostupan u narednim danima. FIAT Grande Panda ima i sedam boja karoserije. Pored bele i crne, u ponudi su i dve nijanse plave, limun žuta, bronzana i crvena.
Električna verzija dolazi sa e-motorom od 113 KS i baterijom od 44 kWh dovoljnom za autonomiju do 320 kilometara. Grande Panda postiže maksimalnih 132 km/h, od 0 do 50 km/h ubrzava za 4,2 sekunde, odnosno 11 sekundi je potrebno da dostigne „stotku“. Kragujevačka Panda će biti prepoznatljiva i po jedinstvenom kabl za punjenje. Svako ko je ikada punio e-vozilo zna da su kablovi glomazni i teški, često loše spakovani i uprljani posle upotrebe… Rastegljivi spiralni kabl koji se uvlači ima posebno kućište ispod haube i jednostavan je za korišćenje.
Posle punjenja praktično se sam vrati na mesto, poput kabla za struju na usisivačima. Tako ne zahteva ni dodatan prostor za smeštaj. Punjenje sa integrisanim kablom traje 3 sata i 40 minuta, dok je baterija na brzom punjaču (dodatna oprema) napunjena za tek nešto više od 33 minuta. FIAT Grande Panda je automobil B segmenta, dugačak je 3,99 m, visok 1,57 m i 1,76 metara širok. Prtljažnik je zapremine 361 litar.
Možda vam se svidi i
11 34
Lada Niva se ne predaje! Pogledajte najsnažniju verziju legendarnog terenca za 2025. godinu
Sve se menja, samo ne i „lada niva“ koja je poslednju „veliku“ transformaciju doživela pre više od tri decenije. Bilo je to 1994. kada nisu postojali Wi-Fi, Gugl, Fejsbuk, Jutjub, Tojota Prijus, Tesla, 3D štampači, memovi, influenseri… Više-manje, to je identičan automobil kao što je bio na predstavljanju 70-ih godina prošlog veka.