Fanovi Formule 1 broje sitno do početka nove sezone i vikenda u Australiji, od 14. do 16. marta. Povratak u Melburn je samo jedna od promena koje nas očekuju u 2025. A, ima ih dosta.
Da nastavimo sa Australijom, gde je sezona poslednji put otvorena 2019. i to pobedom Valterija Botasa. Zatim je usledila 2020. u kojoj je pandemija korona virusa učinila svoje, da bi FIA, zbog proslave ramazana, odlučila da trkanje počinje u Bahreinu. Sada je Albert park ponovo na čelu karavana, zatim se voze Kina i Japan, a tek onda Bahrein i Saudijska Arabija. F1 u Evropi stiže 16. maja u Imolu, posle Velike nagrade Las Vegasa. Sezona se završava u Abu Dabiju, gde se vozi od 5. do 7. decembra, a biće šest sprint trka: Šangaj, Majami, Spa, Ostin, Sao Paolo i Katar.
Nova sezone obećava da će da bude uzbudljiva i zbog dosta promena u timovima. Bilo ih je ukupno 10, a samo su Meklaren i Aston Martin zadžali tandem iz 2024. Po dvojicu novih imaju Has i Kik Zauber, dok je transfer nad transferima prelazak Luisa Hamiltona iz Mercedesa u Ferari. Ostali smo i bez dosta iskusnih vozača, kao što su već pomenuti Botas, Serhio Perez, Danijel Rikardo i Kevin Magnusen. Svaki od njih je imao najmanje deset godina iskustva u F1. Kao neposredna posledica tolikih promena, Karlos Sainc sa 30 godina postaje četvrti najstariji vozač. Madriđanin će voziti za Vilijams nakon što je Hamilton preuzeo njegovo mesto u Ferariju.
Što se propisa tiče, najznačajnija promena odnosi se na DRS. Naime, zadnje krilo sada može da ima samo dva položaja – kada je otvoreno i kada je zatvoreno. Tako se izbegava “srednji položaj” poput onog koji je koristio Meklaren kako bi smanjio otpor. Engleski tim bi tako mogao da izgubi veliku prednost koja ga je učinila najmoćnijim timom u 2024. Minimalni razmak u zatvorenom zadnjem krilu je smanjen na samo 13 milimetara.
Mnogi timovi će takođe biti nezadovoljni odlukom FIA da ukloni dodatni poen koji se dodeljuje za najbrži krug u trci. Dobijanje ovog poena značilo je da su mnogi timovi rizikovali i čak promenili svoje strategije samo kako bi imali najbrži krug. Ljudi koji se pitaju odlučili su da u cilju uštede guma nije dobra ideja da ima dodatno zaustavljanje. Još jedna razlika je da će rezervni vozači imati dva slobodna treninga, umesto jednog.
Već smo pisali i da će vozači biti obavezni da nose sisteme za hlađenje na svojim telima, ako temperatura bude viša od 30,5 stepeni Celzijusa. FIA želi da izbegne da vozači padaju u nesvest zbog velikih vrućina i izdvojiće trke koje će biti označene kao opasne. Zato će dozvoljena težina na tim trkama da bude podignuta sa 800 na 805 kilograma. Ceo sistem za hlađenje je težak pet kilograma. Vozači su se najviže žalili na vremenske uslove na trkama koje se voze na Bliskom istoku, kao i na Velike nagrade Brazila, Mađarske i Italije. Gran pri na stazi Hungaroring ove godine će se voziti 3. avgusta.
Možda vam se svidi i