Ovaj štrajk, prvi u istoriji Fordovih postrojenja u Kelnu, započeće u sredu i trajati do kraja noćne smene u četvrtak.
Problem se dodatno ogleda u slabijoj prodaji električnih automobila uprkos značajnim investicijama u proizvodne procese.
Radnici Fordovih fabrika u Kelnu spremaju se na štrajk zbog najavljenog ukidanja čak 2.900 radnih mesta do 2027. godine, saopštio je sindikat IG Metall u ponedeljak. Biće to prvi štrajk u istoriji Fordovih postrojenja u ovom nemačkom gradu, osnovanih još 1930. godine.
Foto: shutterstock
Prekid rada počeće u sredu ujutru i trajaće do kraja noćne smene u četvrtak, a sindikat ističe da je odluka o štrajku usledila nakon što su pregovori sa menadžmentom zapali u ćorsokak. Čak 93,5% zaposlenih izjasnilo se za proteste kako bi se izvršio pritisak na upravu.
„Vreme je da poslodavac pronađe rešenje za zaposlene u Kelnu“, poručio je predsednik radničkog saveta Benjamin Gruška.
Od oko 11.500 radnika u Kelnu, njih 4.500 radi u proizvodnji, 3.500 u razvoju proizvoda, a ostali u logistici i administraciji. Sindikat upozorava da će štrajk imati veliki uticaj jer je većina zaposlenih sindikalno organizovana i nezadovoljna najavama o otkazima.
Ford se već godinama suočava s gubicima u Evropi, a prošle godine je obustavljena proizvodnja popularnog modela Fiesta. U Kelnu se sada proizvode dva električna automobila, ali im je prodaja slabija od očekivanja, uprkos investicijama od gotovo dve milijarde evra.
Prema analizama, udeo Forda u novim registracijama u Nemačkoj pao je sa 5% u 2022. na samo 3,5% prošle godine.
Stručnjaci ocenjuju da su najavljena dodatna ulaganja od nekoliko stotina miliona evra iz SAD-a nedovoljna za opstanak evropskog ogranka. Ferdinand Dudenhofer, direktor Centra za automobilska istraživanja u Bohumu, kaže da Ford u Evropi postaje premali da bi opstao.
„Situacija je loša, a izgledi još gori. Ford se sve više povlači sa tržišta i ako se ništa ne promeni, logičan korak bi bio ili prodaja evropskog dela kompanije ili formiranje zajedničkog preduzeća sa drugim proizvođačem, poput Renaulta“, zaključuje Dudenhofer.