5.8 C
Belgrade
Tuesday, December 23, 2025

Никодијевић: Неће бити приватизације Апотеке Београд, потребан партнер за одрживо решење

-

Одборници Скупштине града Београда прихватили су информацију покретању поступка концесије када је реч о Апотекарској установи Београд.

“Али само да разјаснимо још једну ствар – то није приватизација, то је увођење партнера у посао. Нама треба приватни партнер, јер заиста у овом тренутку имамо озбиљан проблем са функционисањем Апотекарске установе”, додао је Никодијевић.

Истиче да запослени у Апотеци Београд скоро осам месеци не примају плату.

“Ми морамо наћи одрживо решење за те људе да наставе да обављају своју делатност, да Београђани имају сигурно снабдевање лековима, али да ти људи буду плаћени за свој посао”, поручио је Никодијевић.

“Буџет и развојни и социјални”

Говорећи о буџету Града Београда, који је јуче усвојен, Никодијевић каже да је он и развојни и социјални.

“Ми смо се трудили да у аргументованој расправи представимо све оно што сматрамо да је добро у овом буџету. Укупан обим средстава за вршење послова Града и градских општина је нешто више од 205 милијарди”, навео је Никодијевић.

На критику опозиције да буџет није развојни, каже да свако то гледа из свог угла, као и да је према његовом мишљењу “Београд у највећем институционалном циклусу у последњих 50 година”.

“Још од Бранка Пешића, само погледајте колики број градилишта има и колико се великих инфраструктурних пројеката од круцијалног значаја за живот у овом граду тренутно гради у Београду”, додао је Никодијевић.

“Рекордан буџет за дечју заштиту и образовање”

Када је реч о социјалним давањима, каже да су гледали да буџет буде уравнотежен.

“Нешто више од 49 милијарди је буџет за дечју заштиту и образовање – то је рекордан буџет. Сва деца настављају следеће године бесплатно да иду у београдске вртиће. Настављамо градњу нових државних вртића. Настављамо реконструкцију београдских школа. Оно што је јако важно и следеће године у буџету предвиђена је ђачка помоћ. У ствари, то су бесплатни уџбеници некада били, па да ми не бисмо као Град куповали уџбенике, ми дајемо то као ђачку помоћ – 20.000 динара по детету”, навео је Никодијевић.

Говорећи о новогодишњим ваучерима од по 10.000 динара које Град Београд даје деци, каже да је прошле године искоришћено чак 98 одсто тих ваучера.

“То само говори колико Београђани прихватају то и колико је то значајно за Београђане”, истакао је Никодијевић.

О саобраћају, градњи метроа 

Истиче и да ће све више људи користити градски превоз када он буде ефикаснији.

“Биће ефикаснији када будемо завршили набавку још сто нових трамваја. Врло брзо расписујемо тендер, 25 трамваја нам стиже до априла месеца, али још сто трамваја купујемо”, наводи Никодијевић.

Поред тога, додаје, набавиће се и још 150 аутобуса – 80 соло и 70 зглобних на гас.

“Надам се да ће бити испоручени током идуће године. Када обновите возни парк, када дате ефикасан градски превоз, када тај градски превоз буде имао нове аутобусе, климатизоване, да имате видео-надзор, да имате безбедност, када он буде ишао с утврђеним редом вожње, људи ће бити више спремни да користе градски превоз него сопствени аутомобил”, поручује Никодијевић.

Ту је и изградња Београдског метроа, а Никодијевић каже да се креће са градњом метро станица и да ће оне половином следеће године постати видљиве и голим оком, јер ће се радити у отвореном ископу у већини тих станица.

“На првој линији, на првој траси, крећете од Белих вода, преко Жаркова, Чукарице, Сајма… То ће бити прве станице”, објаснио је Никодијевић.

Ускоро, додаје, стижу и кртице.

“Новембар, децембар следеће године почињу од Белих вода с једне стране, од Карабурме отприлике с друге стране, иду у сусрет једна другој из два правца копамо прву линију Београдског метроа и коначно можемо рећи почињу они радови који су видљиви и голим оком људима. Иако су озбиљни радови били на припреми и депоа Макишког поља”, додао је Никодијевић.

Нагласио је да је решавање саобраћаја велики изазов у Београду.

“Мораћемо да решимо питање саобраћаја, јер ће се доста саобраћаја затварати током ископавања станица, али морало изградити Београдски метро јер то једино квалитетно решава питање саобраћаја у Београду”, поручује Никодијевић.

Najnovije