5.2 C
Belgrade
Wednesday, December 18, 2024
HomeSvetДечји психолог: Будућност и успех деце не зависе од петица

Дечји психолог: Будућност и успех деце не зависе од петица

-

среда, 18.12.2024,  16:53 -> 18:45

Извор: РТС

Систем “Пронађи ме” активиран је 16. децембра због дечака несталог на Новом Београду, после чега је брзо пронађен. Према сазнањима МУП-а, дечак се није усудио да се врати кући због лоше оцене у школи. Дечји психолог Снежана Анђелић апелује на родитеље да смање притисак над својом децом и тврди да успех у животу не зависи од њихових оцена.

Снежана Анђелић сматра да је реформа образовања неопходна и да би се тако смањио притисак над децом.

“Цео живот једног детета родитељи су свели на број бодова и одличне оцене. Будућност деце не завици од петица. Мисле да будућност зависи од тога. Истраживања су показала да успех уопште није мерљив оценама. Потребне су им вештине, које не добијају”, објашњава Анђелићева.

Истиче да учење под притиском због боље оцене доводи до нефункционалног знања које се не може применити у пракси.

“Имате мало дете које је тек кренуло у први разред и мисли да нешто мора да ради, а не зна ни шта мора, нити на који начин. Управо је то ситуација у којој дете има притисак како би испунило очекивања својих родитеља”, каже саговорница Јутарњег програма.

Наглашава да су наставници због свог фокуса на план и програм предавања занемарили васпитно-образовну улогу школе.

“Треба да подржимо родитеље и пренесемо им да не мора дете да има све петице. Лева и десна хемисфера мозга не могу да се развијају под‌једнако. Дете може да буде наклоњено природним или друштвеним наукама. Не можете у свему да будете подједнако добри. Постоје неке природне наклоности и ми треба да подржавамо децу у томе”, указује Анђелићева.

Наглашава да будућност деце и успех зависи од сналажљивости детета у различитим ситуацијама, његовој комуникацији са другима и бризи о себи.

“Дете на психотерапији често каже да учи зато што мора. Све оно што морамо постаје оптерећење. Нисмо научили децу да промене такав начин изражавања и да кажу да желе да уче и да та мотивација буде део детета”, објашњава саговорница.

Najnovije