Радови у једном стану на Дедињу, направили су проблем у целој згради. Чак 11 станова и 30 станара више од месец дана нема грејање. Власница спорног стана каже да радове није обављала на своју руку, а станари оспоравају њену документацију и тврде да је изводила радове за које није имала сагласност. Ко је крив и има ли решења?
Читава зграда остала је без грејања када је из једног стана са највишег спрата почела да цури вода. Власница тог стана пре четири године одјавила се из система Беградских електрана и уградила подно грејање.
За те радове, имала је, како нам је рекла, све потребне дозволе, план и другу документацију. Kомшије оспоравају ту документацију и тврде да је власница тог стана спровела радове за које није добила сагласност.
“Добила је, по речима ЈKП Електране да се искључи хоризонтална инсталација у стану, не никако и вертикална, тако они кажу да јој то нису дозволили. Она тврди да јој јесу дозволили да скине вертикалне инсталације у стану и она је пет вертикала у стану исекла, закопала у под, забетонирала и самим тим учинила их недоступним да у било ком тренутку услед квара могу радници да отклоне квар”, истиче Јелена Стојковић, станарка.
Београдске електране: Kада буду обезбеђени технички услови, биће прикључено грејање
Из Београдских електрана стигао је одговор. Објашњавају да је целој згради грејање искључено 14. новембра, те да станари од тог датума не плаћају услугу грејања.
“Пре четири године потрошач из стана број 12 је поднео захтев за искључење са система даљинског грејања. Том приликом је предат документ – изјава да је скупштина станара сагласна да се стан 12 искључи. У изјави пише да су станари сагласни да сносе све евентуалне последице које могу да настану због искључења. Управник стамбене заједнице је потписао и печатирао тај документ. У новембру 2025. године дошло је квара на инсталацијама и вода се излила у стан испод”, наводи се у саопштењу.
“Према Одлуци о снабдевању топлотном енергијом у Граду Београду, одржавање кућних грејних инсталација у стамбеним објектима је у надлежности власника објеката. Скупштина станара је у обавези да организује и спроведе санацију заједничке кућне грејне инсталације. Kада буду обезбеђени технички услови, Београдске електране ће објекат поново прикључити на систем даљинског грејања”, додаје се у саопштењу.
Власница спорног стана каже да радове није обављала на своју руку
Власница спорног стана број 12, која није хтела пред камере, рекла је да радове није обављала на своју руку, већ да су то учинили радници Београдских електрана, те да се и сама обраћала том предузећу како би потражила решење за насталу ситуацију.
Надлежни су јој објаснили да она, и у случају да трпи притиске комшија, не сме самоиницијативно ништа да ради на инсталацијама и да покушава да санира штету, јер би тиме прекршила закон.
“Топлана избегава да да техничко решење из стана број 12 и предлаже да се решења врше из станова број 10 и број 8”, истиче станарка зграде.
Преостала је само судска парница
Станари не прихватају да се радови обављају искључиво у њиховим становима, већ и у стану комшинице из ког је проблем и потекао, јер, како кажу, страхују да им штета, уколико допусте те радове, не би била надокнађена. Преостала је само парница.
“Стамбена заједница као таква је дужна да сноси трошкове настале штете и она има право да се регресира касније у зависности од тога ко је начинио ту штету. Он је дужан да пусти управника и извођаче радова који ће санирати евентуалну штету у свој стан, чак стамбена заједница може то остварити и принудним путем, путем суда”, објашњава адвокат Стеван Рашић.
Иако се ради о хитном поступку, пракса показује да би судски процес могао да се отегне. За то време, станари 11 станова немају грејање, док је власница дванаестог, свој стан привремено морала да напусти због, како је рекла, притисака комшија.








